Najważniejsze podczas współpracy jest osiągnięcie zadowalającego zwrotu z inwestycji w reklamę internetową. Firma Premiumads sprostała temu zadaniu. Z przyjemnością pragnę zarekomendować usługi świadczone przez firmę Premiumads jako partnera godnego polecenia. Otwierając sklep internetowy w 2013 roku mierzyliśmy wyłącznie ilość odwiedzin, to był błąd! Teraz skupiamy się na przychodach z poszczególnych źródeł ruchu. Analizujemy osoby odwiedzające sklep oraz koszt pozyskania zamówienia. Ta wiedza przekłada się na bezpośrednie wzrosty sprzedaży i optymalizację kosztów działań marketingowych.
Emilia Szelągiewicz
Właściciel
Cele
- Zwiększenie ilości osób zainteresowanych produktów w sklepie internetowym JeansOriginal.pl
- Optymalizacja dotychczasowych działań reklamowych
- Obniżenie kosztów pozyskania zamówienia
- Przygotowanie oraz opisanie sklepu kodami analizy odwiedzających
- Przygotowanie raportów, które będą odzwierciedlać realne zaangażowanie użytkowników
- Opracowanie nowej koncepcji kampanii reklamowej Google Ads
- Pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce Google na konkretne frazy, które przekładają się na transakcje
- Rozpoczęcie mierzenia skuteczności oraz opłacalności reklamy poprzez poszczególne źródła ruchu
Realizacja
Etap 1 – prawidłowe opisanie sklepu kodami śledzenia użytkowników. Do tego celu wykorzystaliśmy dwa darmowe systemy:
- Google Analytics, ponieważ jest to najczęściej stosowane narzędzie do analizy ruchu w sklepie internetowym. Dysponuje wieloma raportami, które pozwalają na szczegółowe badanie ruchu oraz przychodów sklepu.
- Yandex Metrika, aby spojrzeć na odbiorców “innym okiem”. To analityczne narzędzie poza mierzeniem liczby odwiedzających i skuteczności z poszczególnych źródeł ruchu, pozwala także na tworzenie “heat map” osób odwiedzających sklep. Dane te umożliwiają obserwację zachowania osób na każdej ze stron w ramach witryny sklepu.
Etap 2 – przygotowanie koncepcji kampanii reklamowej Google Ads w podziale na:
- osoby poszukujące informacji w Google o markach: Wrangler, Lee, Vans,
- osoby poszukujące określonych modeli odzieży,
- osoby poszukujące informacji o marce Jeans Original,
- reklamę produktową – zakupy Google,
- reklamę graficzną kierowaną wyłącznie na grupy osób, które z dużym prawdopodobieństwem dokonają zakupu,
- remarketing – reklamę graficznej i tekstowej, podążającej za osobami, które już odwiedziły sklep internetowy,
reklamie Video w YouTube.
Etap 3 – pozycjonowanie sklepu. W ramach tej usługi produkty oraz kategorie uzyskały nowe, unikalne opisy, a poszczególne strony zostały zoptymalizowane pod wyszukiwarkę Google. Optymalizacja została wzmocniona zewnętrznymi działaniami mającymi na celu podniesienie jakości odwiedzających z bezpłatnych wyników w Google.
Etap 4 – bieżące dostarczanie informacji Klientom sklepu, a także tym, którzy zapisali się do newslettera. Jego realizację umożliwił system mailingu GetResponse, pozwalający na mierzenie w Google Analytics skuteczności sprzedaży oraz jego wpływu na decyzje o zakupie.
Działasz w podobnej branży?
Zobacz dokładnie, co byśmy zrobili, ile byśmy pobrali,
i dlaczego twoi konkurenci mają poważne kłopoty.
Philip Kotler