Najważniejsze podczas współpracy jest osiągnięcie zadowalającego zwrotu z inwestycji w reklamę internetową. Firma Premiumads sprostała temu zadaniu. Z przyjemnością pragnę zarekomendować usługi świadczone przez firmę Premiumads jako partnera godnego polecenia. Otwierając sklep internetowy w 2013 roku mierzyliśmy wyłącznie ilość odwiedzin, to był błąd! Teraz skupiamy się na przychodach z poszczególnych źródeł ruchu. Analizujemy osoby odwiedzające sklep oraz koszt pozyskania zamówienia. Ta wiedza przekłada się na bezpośrednie wzrosty sprzedaży i optymalizację kosztów działań marketingowych.

Emilia Szelągiewicz

Właściciel

Cele

  • Zwiększenie ilości osób zainteresowanych produktów w sklepie internetowym JeansOriginal.pl
  • Optymalizacja dotychczasowych działań reklamowych
  • Obniżenie kosztów pozyskania zamówienia
  • Przygotowanie oraz opisanie sklepu kodami analizy odwiedzających
  • Przygotowanie raportów, które będą odzwierciedlać realne zaangażowanie użytkowników
  • Opracowanie nowej koncepcji kampanii reklamowej Google Ads
  • Pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce Google na konkretne frazy, które przekładają się na transakcje
  • Rozpoczęcie mierzenia skuteczności oraz opłacalności reklamy poprzez poszczególne źródła ruchu

Realizacja

Etap 1 – prawidłowe opisanie sklepu kodami śledzenia użytkowników. Do tego celu wykorzystaliśmy dwa darmowe systemy:

  • Google Analytics, ponieważ jest to najczęściej stosowane narzędzie do analizy ruchu w sklepie internetowym. Dysponuje wieloma raportami, które pozwalają na szczegółowe badanie ruchu oraz przychodów sklepu.
  • Yandex Metrika, aby spojrzeć na odbiorców “innym okiem”. To analityczne narzędzie poza mierzeniem liczby odwiedzających i skuteczności z poszczególnych źródeł ruchu, pozwala także na tworzenie “heat map” osób odwiedzających sklep. Dane te umożliwiają obserwację zachowania osób na każdej ze stron w ramach witryny sklepu.

Etap 2 – przygotowanie koncepcji kampanii reklamowej Google Ads w podziale na:

  • osoby poszukujące informacji w Google o markach: Wrangler, Lee, Vans,
  • osoby poszukujące określonych modeli odzieży,
  • osoby poszukujące informacji o marce Jeans Original,
  • reklamę produktową – zakupy Google,
  • reklamę graficzną kierowaną wyłącznie na grupy osób, które z dużym prawdopodobieństwem dokonają zakupu,
  • remarketing – reklamę graficznej i tekstowej, podążającej za osobami, które już odwiedziły sklep internetowy,
    reklamie Video w YouTube.

Etap 3 – pozycjonowanie sklepu. W ramach tej usługi produkty oraz kategorie uzyskały nowe, unikalne opisy, a poszczególne strony zostały zoptymalizowane pod wyszukiwarkę Google. Optymalizacja została wzmocniona zewnętrznymi działaniami mającymi na celu podniesienie jakości odwiedzających z bezpłatnych wyników w Google.

Etap 4 – bieżące dostarczanie informacji Klientom sklepu, a także tym, którzy zapisali się do newslettera. Jego realizację umożliwił system mailingu GetResponse, pozwalający na mierzenie w Google Analytics skuteczności sprzedaży oraz jego wpływu na decyzje o zakupie.

Wyniki

Wyższa częstotliwość zamówień z reklamy

Nic nie cieszy tak bardzo, jak szybki przyrost zamówień z reklamy. Tylko poprawnie skonfigurowana kampania może dać tak dobre rezultaty.

0%

Wzrost przychodów w sklepie

Sprzedaż i zwiększone przychody to najbardziej lubiana konwersja, bo daje namacalne efekty. Jest to efekt realizacji skutecznego lejka sprzedażowego.

0%

Wzrost średniego czasu odwiedzin

Jeśli klient chce poświęcić na coś więcej czasu to znaczy, że prawdopodobnie jest tym zainteresowany. Wzrost czasu odwiedzin był jednym z naszych głównych celów.

0%

Wzrost zapytań o markę

Każda firma powinna dbać o rozpoznawalność marki. My wypromowaliśmy Jeans i zwiększyliśmy ilość zapytań.

0%

Spadek kosztu transakcji

To jeden z najważniejszych wskaźników mówiących, czy reklama jest dla biznesu rentowna. Osiągnęliśmy bardzo dobry wynik.

0%

Działasz w podobnej branży?

Zobacz dokładnie, co byśmy zrobili, ile byśmy pobrali,
i dlaczego twoi konkurenci mają poważne kłopoty.

“W świecie współczesnego biznesu to jałowe być twórczym, oryginalnym myślicielem, jeśli nie umiesz sprzedać swojej kreatywności.”

David Ogilvy
  • Kliknij w cytat, wylosuj kolejny.

Maciej Wiśniewski

właściciel Premiumads