Dzięki współpracy z Premiumads strona Panoramy Morskiej została opisana kodami śledzenia. Teraz dokładnie wiem, jak zachowują się użytkownicy w witrynie oraz które kliknięcia przekładają się na rezerwacje i inne cele marketingowe. Skuteczna reklama dla obiektu wypoczynkowego to miliony wyświetleń i dziesiątki tysięcy kliknięć w reklamy miesięcznie. Tak ogromny ruch musi być dokładnie mierzony, gdyż każdy błąd może skutkować marnowaniem budżetu reklamowego. Analityka internetowa pomaga działowi marketingu w rzetelnej ocenie tego ruchu.

Katarzyna Zielińska

Specjalista ds. logistyki

Cele

  • Przygotowanie i wdrożenie do witryny panorama-morska.pl kodów mierzenia realizacji celów – konwersji
  • Konfiguracja Analytics oraz Google Tag Manager do przyjmowania nowych danych dotyczących ruchu w witrynie
  • Stworzenie w Analytics indywidualnych raportów
  • Poznanie realnego kosztu pozyskania rezerwacji w podziale na źródła ruchu oraz grupy osób
  • Podniesienie ilości rezerwacji
  • Obniżenie kosztu rezerwacji

Realizacja

Etap 1 – przeanalizowanie całej witryny oraz propozycja mierzenia dodatkowych akcji użytkowników, takich jak, wypełnienie formularzy, kliknięcia w adresy e-mail, numery telefonów, pobrania plików, skorzystania z czatu oraz dokonanie rezerwacji online.
Następnie witryna została opisana kodami, które przekazują do Google Analytics dodatkowe informacje o aktywności odwiedzających użytkowników.
Dane te pomagają w lepszym poznaniu zachowań potencjalnych klientów i skutecznym ukierunkowaniu reklamy.

Google Analytics po dodaniu samego kodu do witryny potrafi mierzyć jedynie w niej ruch, czyli ilość sesji, źródła oraz czas trwania odwiedzin. Dane te nie pokazują pełnego obrazu ruchu użytkowników. Statystyki dotyczące realizacji celów – wypełniania formularzy, kliknięć w adresy e-mail, numery telefonów, pobrania plików (także PDF), korzystania z czatu oraz dokonanie rezerwacji on-line nie są mierzone. To właśnie cele stanowią wartość. Dzięki nim jesteś w stanie poznać realną skuteczność Twojej witryny oraz działań marketingowych, które dla niej prowadzisz. Witryna Panoramy Morskiej składa się z wielu formularzy oraz przycisków, przez które odwiedzający może dokonać rezerwacji lub zadać pytanie.

Etap 2 – Reklama w Google.

Na podstawie zebranych danych w Analytics wspólnie z klientem przeprowadziliśmy optymalizację kampanii reklamowej polegającą na:

  • Wyłączeniu kampanii przekładających się na niską jakość ruchu – brak lub zbyt droga realizacja celu np. dokonanie rezerwacji
  • Optymalizacji treści reklam
  • Przeprowadzeniu dla reklam testów A/B, które porównują wiele ich odmian
  • Stworzeniu kampanii reklamowej na kraje ościenne
  • Zbudowaniu kampanii graficznych, kierowanych na osoby zainteresowane wyjazdem na wakacje grupy te, zawierały także podział na wiek, płeć oraz stan rodzinny
  • Przygotowaniu remarketingu – reklamy śledzącej, na określone listy osób, które odwiedziły witrynę, wykonały założone działanie (np. spędziły określony czas w witrynie, lecz nie dokonały rezerwacji)

Etap 3 – Reklama w Yandex.

Do Health Resort & Medical SPA Panorama Morska w Jarosławcu przyjeżdżają także osoby zza wschodniej granicy. Aby pozyskać nowych klientów z Rosji, Litwy i Ukrainy przeprowadziliśmy kampanię reklamową w rosyjskiej wyszukiwarce Yandex.

Udział wyszukiwarek w Rosji:
Google.ru – 34%
Yandex.ru – 62%
Rambler.ru – 1,9%

Synergia działań poskutkowała podniesieniem udziału w wyświetleniach reklam w Rosji z 34% (tylko Google) aż do 96% (Google + Yandex).
Każda z reklam w Yandex została opisana ręcznie kodami UTM, aby monitorować ilość oraz jakość ruchu kampanii reklamowej w Google Analytics.

Etap 4 – Reklama na Facebooku.

Aktualne działania reklamowe bez wsparcia nowych mediów mogą nie przełożyć się na realizację założonych celów marketingowych.
W ramach Facebooka została przeprowadzona także kampania zarówno reklamująca wypoczynek dla nowych osób, jak i tych, które już odwiedziły witrynę Panoramy Morskiej.
Podobnie jak w przypadku reklamy w Yandex, te również zostały opisane kodami UTM, przekazującymi do Analytics dane o jakości ruchu.

Etap 5 – Ciągła optymalizacja działań marketingowych.

Prawidłowe opisanie witryny kodami śledzenia pomaga w mierzeniu skuteczności działań marketingowych oraz ich optymalizacji. Dzięki nim wiesz, które reklamy przekładają się na realizację Twoich celów. Co więcej, jesteś w stanie sprawdzić koszt dokonania rezerwacji.

Wyniki

Wzrost ilości odwiedzin z reklamy

Poprawnie skonfigurowana reklama, z naciskiem na odpowiednie umiejscowienie i grupę odbiorczą, przełożyła się na znaczny wzrost ilości odwiedzin.

0%

Wzrost średniego czasu odwiedzin

Poza większą ilością odwiedzin, zwiększył się także średni czas, który użytkownicy spędzali na stronie. To z kolei przełożyło się na większą sprzedaż.

0%

Działasz w podobnej branży?

Zobacz dokładnie, co byśmy zrobili, ile byśmy pobrali,
i dlaczego twoi konkurenci mają poważne kłopoty.

“Zaprzestać reklamy by oszczędzić pieniądze to jak zepsuć zegar by zatrzymać czas.”

Thomas Jefferson przypisywane też Henry’emu Fordowi
  • Kliknij w cytat, wylosuj kolejny.

Maciej Wiśniewski

właściciel Premiumads