Google Ads daje możliwość importowania danych dotyczących konwersji z Google Analytics. Jednak wybierając tę opcję należy pamiętać, że nie jest to śledzenie konwersji Google Ads. Jest to import danych, które wyłapał Google Analytics.

Model Ostatniego Kliknięcia

Aby przesłać konwersje z Google Analytics do Google Ads muszą być one przypisane w modelu ostatniego kliknięcia. Ok, ale co to tak naprawdę oznacza?

Model ostatniego kliknięcia polega na przypisywaniu konwersji do źródła ruchu, który był ostatnim źródłem niebezpośrednim przed dokonaniem konwersji. Oznacza to, że jeśli użytkownik na początku wejdzie na stronę dzięki reklamie w Google Ads, wyjdzie ze strony i kolejnym razem wejdzie z bezpłatnych wyników wyszukiwania i skonwertuje. To konwersja ta nie zostanie przypisana Google Ads. Uważasz, że to nie problem? W takim razie wyobraźmy sobie inną sytuację. Użytkownik wchodzi z reklamy Google Ads na stronę z zamiarem dokonania zakupu. Kiedy chcę zalogować się do konta okazuje się, że nie pamięta hasła i musi je zresetować. Przez to z linku podanego w e-mailu ponownie wchodzi na stronę i dokonuje konwersji. Taka konwersja również nie zostanie zaimportowana do Google Ads.

Podsumowanie

Niezależnie od wyboru modelu atrybucji w Google Analytics do Google Ads zostaną zaimportowane tylko wtedy gdy reklama Google Ads była ostatnim nie bezpośrednim wejściem na stronę. 

Oczywiście można importować dane z Google Analytics do Google Ads jednak nie powinny być one uwzględniane w konwersjach. Powinniśmy je brać pod uwagę jako dane dodatkowe do zbierania ciekawych informacji. Do optymalizacji kampanii rekomenduje się tworzenie konwersji na poziomie Google Ads.

5/5 - 5 głosów

Autor: Klaudia

Jak oceniasz mój artykuł?

5/5 - 5 głosów

Spójrz w oczy naszej ofercie marketingowej… To nie zobowiązuje.

Zobacz dokładnie, co możemy dla Ciebie zrobić, ile za to zapłacisz i dlaczego Twoi konkurenci mają poważne kłopoty.

Wypełnij formularz, aby dowiedzieć się więcej.

“W świecie współczesnego biznesu to jałowe być twórczym, oryginalnym myślicielem, jeśli nie umiesz sprzedać swojej kreatywności.”

David Ogilvy

    Maciej Wiśniewski

    właściciel Premiumads