Parametr Facebook fbclid znacząco odbił swoje piętno w raportach Google Analytics. Dowiedz się, jak uporządkować zebrane dane i usunąć parametr fbclid.

W 2018 roku w raportach Google Analytics pojawił się nowy parametr fbclid, który spowodował nieczytelność danych. Parametr ten został stworzony przez Facebook i miał za za zadanie pomagać w odkrywaniu źródeł ruchu. W rzeczywistości jednak możemy mówić o znacznym utrudnieniu analizowania zebranych informacji, gdyż ten sam adres URL wyświetla się w wielu wariantach. Na szczęście istnieje rozwiązanie tego problemu. Sprawdź jak poradzić sobie z uporządkowaniem zbieranych danych.

Czym jest parametr fbclid?

Chcąc zrozumieć problem jaki spowodował parameter fbclid najlepiej zacząć od wyjaśnienia czym on właściwie jest. Facebook dodaje parametry fbclid w adresach URL linków wychodzących udostępnianych na Facebook. Parametr ID jest przypisywanym konkretnym linkom wychodzącym, który ma za zadanie śledzić źródło ruchu.
W praktyce jednak jednej podstronie przypisywane są parametry fbclid z różnymi wartościami, co wpływa na wyświetlanie ich w raportach Google Analytics.
W tym miejscu należy się zastanowić jak można usunąć parametr fbclid z Google Analytics. Na szczęście znaleziono na to rozwiązanie, które powoduje, że parametr ten nie wyświetla się w raportach Google Analytics.

Jak usunąć parametr fbclid?

Usunięcie parametru fbclid okazuje się dość prostym zadaniem, z którym poradzi sobie każdy. Jedyne czego potrzebujesz jest to dostęp do konta Google Analytics, na którym chcesz wykluczyć parametr fbclid.
Na początku należy w Google Analytics zalogować się na dane konto i przejść do sekcji administracja, która oznaczona jest kołem zębatym. Naszym oczom ukażą się trzy kolumny zatytułowane kolejno: konto, usługa, widok danych.

W kolumnie widok danych należy przejść do ustawień widoku. W nowym oknie pojawia się sekcja wyklucz parametry zapytania z adresu URL. W tym właśnie miejscu wpisujemy fbclid.

Podsumowanie

Parametr fbclid spowodował znaczne utrudnienie jeśli chodzi o czytelność danych, dlatego tak ważne jest wykluczenie go jak najszybciej. Usunięcie parametru Facebook znacznie ułatwi pracę analitykom danych, a tym samym sprawi, że zebrane informacje staną się bardziej przejrzyste.

5/5 - 2 głosów

Autor: Klaudia

Jak oceniasz mój artykuł?

5/5 - 2 głosów

Spójrz w oczy naszej ofercie marketingowej… To nie zobowiązuje.

Zobacz dokładnie, co możemy dla Ciebie zrobić, ile za to zapłacisz i dlaczego Twoi konkurenci mają poważne kłopoty.

Wypełnij formularz, aby dowiedzieć się więcej.

“Po najlepszym marketingu nie widać, że jest marketingiem.”

Tom Fishburne

    Maciej Wiśniewski

    właściciel Premiumads