Parametr Facebook fbclid znacząco odbił swoje piętno w raportach Google Analytics. Dowiedz się, jak uporządkować zebrane dane i usunąć parametr fbclid.

W 2018 roku w raportach Google Analytics pojawił się nowy parametr fbclid, który spowodował nieczytelność danych. Parametr ten został stworzony przez Facebook i miał za za zadanie pomagać w odkrywaniu źródeł ruchu. W rzeczywistości jednak możemy mówić o znacznym utrudnieniu analizowania zebranych informacji, gdyż ten sam adres URL wyświetla się w wielu wariantach. Na szczęście istnieje rozwiązanie tego problemu. Sprawdź jak poradzić sobie z uporządkowaniem zbieranych danych.

Czym jest parametr fbclid?

Chcąc zrozumieć problem jaki spowodował parameter fbclid najlepiej zacząć od wyjaśnienia czym on właściwie jest. Facebook dodaje parametry fbclid w adresach URL linków wychodzących udostępnianych na Facebook. Parametr ID jest przypisywanym konkretnym linkom wychodzącym, który ma za zadanie śledzić źródło ruchu.
W praktyce jednak jednej podstronie przypisywane są parametry fbclid z różnymi wartościami, co wpływa na wyświetlanie ich w raportach Google Analytics.
W tym miejscu należy się zastanowić jak można usunąć parametr fbclid z Google Analytics. Na szczęście znaleziono na to rozwiązanie, które powoduje, że parametr ten nie wyświetla się w raportach Google Analytics.

Jak usunąć parametr fbclid?

Usunięcie parametru fbclid okazuje się dość prostym zadaniem, z którym poradzi sobie każdy. Jedyne czego potrzebujesz jest to dostęp do konta Google Analytics, na którym chcesz wykluczyć parametr fbclid.
Na początku należy w Google Analytics zalogować się na dane konto i przejść do sekcji administracja, która oznaczona jest kołem zębatym. Naszym oczom ukażą się trzy kolumny zatytułowane kolejno: konto, usługa, widok danych.

W kolumnie widok danych należy przejść do ustawień widoku. W nowym oknie pojawia się sekcja wyklucz parametry zapytania z adresu URL. W tym właśnie miejscu wpisujemy fbclid.

Podsumowanie

Parametr fbclid spowodował znaczne utrudnienie jeśli chodzi o czytelność danych, dlatego tak ważne jest wykluczenie go jak najszybciej. Usunięcie parametru Facebook znacznie ułatwi pracę analitykom danych, a tym samym sprawi, że zebrane informacje staną się bardziej przejrzyste.

5/5 - 2 głosów

Autor: Klaudia

Jak oceniasz mój artykuł?

5/5 - 2 głosów

Spójrz w oczy naszej ofercie marketingowej… To nie zobowiązuje.

Zobacz dokładnie, co możemy dla Ciebie zrobić, ile za to zapłacisz i dlaczego Twoi konkurenci mają poważne kłopoty.

Wypełnij formularz, aby dowiedzieć się więcej.

“Marka jest dla firmy tym, czym reputacja dla ludzi.
Reputację zdobywamy robiąc dobrze trudne rzeczy.”

Jeff Bezos założyciel Amazon

    Maciej Wiśniewski

    właściciel Premiumads