Każdy właściciel e-commerce chciałby poznać tajemny sposób, który pozwoliłby mu szybko i bezboleśnie podnieść sprzedaż. Niestety mało komu się to udaje, a sam “patent” (nawet jak powstanie) szybko przestaje być “petardą”. Przeprowadziliśmy analizę kampanii z 2020 roku i wytypowaliśmy działanie, które może w krótkim czasie znacznie podnieść sprzedaż. A jest to… remarketing.

Dlaczego właśnie remarketing? Zacznijmy od jego krótkiej definicji. Remarketing to kierowanie przekazu reklamowego do osób, które weszły w interakcję z Twoim produktem lub usługą. Może to być wejście na stronę internetową, zapis do listy newslettera lub dokonanie zakupu. Remarketing nie jest docieraniem do tzw. “zimnych” klientów, czyli zupełnie obcych użytkowników, którzy nie mieli jeszcze styczności z Twoją marką.

Faktem jest, że remarketing działa lepiej, niż próby dotarcia do zupełnie nowych klientów. Potwierdzają to liczne badania przeprowadzone przez poważne instytucje, takie jak CMO, Criteo czy IAB. Nie znaczy to jednak, że działa na zasadzie przycisku ON/OFF. Owszem, remarketing daje duże możliwości, ale trzeba to robić z głową.

Remarketing rób z głową, a zarobisz

Jedną z największych zalet remarketingu jest w dużym stopniu ominięcie konieczności poszukiwania użytkowników należących do grupy odbiorczej Twojej marki. Reklamę kierujesz do tych, którzy już wykazali zainteresowanie oferowanym przez Ciebie produktem lub usługą. To osoby, które potencjalnie zostaną (stałymi) klientami. Musisz ich tylko jeszcze do tego przekonać (badania pokazują, że użytkownicy najwięcej zakupów robią dopiero po 2-3 interakcjach z produktem).

Jak już wspomnieliśmy, mogą to być różnego rodzaju interakcje. Nie zawsze najlepszym wyborem będzie “zakup”. Czasem bardziej opłaca się odezwać do osób, które wypełniły formularz newsletterowy. Wszystkiego dowiesz się, przeprowadzając testy i szukając najlepszych rozwiązań (jeżeli jeszcze nie korzystasz z narzędzi analitycznych to czas najwyższy zacząć).

Remarketing: Facebook vs. Google Ads?

Zastanawiasz się jakie narzędzie wybrać? Spójrz na to z innej strony. Co najpierw robisz – szukasz zegarka czy stwierdzasz, że go potrzebujesz? Gdy chcesz zrobić dobry remarketing, musisz wiedzieć co konkretnie chcesz osiągnąć. Poznaj swój cel wnikliwie i dogłębnie. Dopiero gdy to zrobisz, będziesz mógł wybrać właściwe narzędzie, które da Ci maksymalnie dużo korzyści.

Niewiele jest firm, które nigdy nie korzystały z płatnych reklam Facebooka czy reklamy w Google Ads. Współcześni przedsiębiorcy doskonale rozumieją możliwości, jakie daje marketing internetowy. Różnica tkwi w skutecznym obieraniu celów i metodzie ich osiągnięcia. W remarketingu wiedza, doświadczenie i naturalna intuicja dadzą Ci to, czego potrzebujesz. Zainteresowany?

Rodzaje remarketingu

Można wyróżnić kilka głównych rodzajów remarketingu:

  • Remarketing standardowy (manualny) – samodzielnie wybierasz tekst i grafikę/wideo, które według Ciebie dadzą najlepsze rezultaty,
  • Remarketing dynamiczny – pozwalasz algorytmom Google/Facebooka zadecydować, jaka kombinacja tekstów i grafik/wideo będzie najefektywniejsza,
  • Remarketing w wyszukiwarce (RLSA) – dostosowujesz stawki i konfigurację kampanii w sieci wyszukiwania pod kątem użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę,
  • Remarketing wideo – kierujesz reklamę wideo do użytkowników, którzy mieli interakcję z Twoją marką (np. obejrzeli wideo reklamujące Twój produkt),
  • Remarketing w aplikacjach mobilnych – stosujesz ten rodzaj remarketingu jeśli interakcja była poprzez urządzenie mobilne.

Ponownie trzeba tu podkreślić, że nie ma uniwersalnej zasady mówiącej, który rodzaj remarketingu jest lepszy. Każdy przypadek należy poddać odpowiednim testom, aby się o tym przekonać. Dopiero wtedy można podjąć decyzję.

Zalety korzystania z reklam remarketingowych

Prawdopodobnie widzisz już, że remarketing jest skuteczną metodą reklamową. Teraz czas na podsumowanie jego zalet i korzyści.

  • Dotarcie bezpośrednio do klienta

Nie musisz zaczynać od zera. Masz podanych na tacy użytkowników, którzy wyrazili zainteresowanie Twoimi produktami. Możesz ich klasyfikować i segmentować (jeśli poprawnie zoptymalizowałeś pixela na Facebooku i tagu w Google Ads). Wiesz jak i co do nich mówić.

Wskazówka: Pomimo wyselekcjonowania użytkowników, często opłaca się jeszcze bardziej zawęzić grupę. W dużej ilości przypadków zwiększa to konwersję.

Przykładowe zawężone grupy niestandardowe dla remarketingu:

– najdłuższy czas spędzony na stronie,
– przeglądanie produktów więcej, niż 2 razy,
– wyjście z dokonywania zakupu na etapie końcowym (np. dokonywania płatności).

  • Dopasowanie działań do celów

W remarketingu jeszcze łatwiej jest stworzyć taką reklamę, która spodoba się odbiorcy. Dlaczego? Ponieważ wiesz jaką interakcję użytkownik miał z Twoją firmą. Jeśli właściwie czytasz statystyki i potrafisz je ze sobą zestawiać, możesz dopasować komunikat do oczekiwań klienta. Taki komunikat, który z większym prawdopodobieństwem sprzeda.

Przykładowo, jeśli użytkownik zrezygnował z zakupu na etapie wypełniania danych do wysyłki, prawdopodobnie faktycznie był zainteresowany kupnem, jednak coś mu przeszkodziło. Przypomnij mu o sobie. Jeśli widzisz, że odbiorca obejrzał całe wideo reklamujące Twój produkt, możesz zastosować remarketing wideo. Będzie to tańsze i skuteczniejsze, niż zwykła reklama online. I tak dalej.

  • Upselling

Udało Ci się doprowadzić do sprzedaży? Świetnie! Teraz możesz zastosować upselling, czyli zaproponować kolejne zakupy. Klient kupił buty do biegania? Reklamuj szybkoschnącą, oddychającą koszulkę do biegania. To działa.

  • Większa kontrola

Wiedza, którą posiadasz dzięki wcześniejszym reklamom i zebranym danym daje Ci kontrolę. Od tej pory jesteś w stanie wydawać mniej i zarabiać więcej. Ale pamiętaj, remarketing nie zastąpi poszukiwania nowych klientów. Jedno powinno uzupełniać drugie. Możliwości są naprawdę szerokie. Czy chcesz je wykorzystać?

Jeśli temat Cię zainteresował, porozmawiajmy o remarketingu! Jeżeli jakieś zagadnienie wydaje Ci się niejasne, możesz omówić je z nami. Zadzwoń albo napisz do nas.

3.5/5 - 2 głosów

Autor: Premiumads

Jak oceniasz mój artykuł?

3.5/5 - 2 głosów

Spójrz w oczy naszej ofercie marketingowej… To nie zobowiązuje.

Zobacz dokładnie, co możemy dla Ciebie zrobić, ile za to zapłacisz i dlaczego Twoi konkurenci mają poważne kłopoty.

Wypełnij formularz, aby dowiedzieć się więcej.

“Zmiana nie następuje po prośbie o pozwolenie, ale przed prośbą o wybaczenie – kiedy się już dokonała.”

Seth Godin

    Maciej Wiśniewski

    właściciel Premiumads