Właściciel Premiumads Maciej Wiśniewski opowiada o zmianach, które są obecnie wprowadzane pod postacią gruntownego rebrandingu marki. Co, kiedy, jak i dlaczego? O tym poniżej.
Jak to wszystko się zaczęło?
Na samym początku, gdy powstawała marka Premiumads, nie było klientów, biura, ani przychodów. Wszystko budowałem od zera. Nie było łatwo, ale zawsze miałem w głowie jedną myśl: “Stworzyć firmę, która będzie świadczyć jakościowe usługi w zakresie marketingu internetowego”.
Pierwsi klienci byli różni. Niektórzy płacili mało, inni jeszcze mniej. Jednak dwie rzeczy były stałe i niezmienne. Po pierwsze, obsługiwałem wszystkich, niezależnie od wielkości zapłaty (musiałem tak działać, inaczej nie utrzymałbym firmy). Po drugie, zawsze tak samo mocno się starałem i robiłem wszystko, aby moi klienci zarabiali realne pieniądze. To się opłaciło – i klientom i Premiumads.
Po dłuższym okresie ciężkiej i mozolnej pracy, coraz więcej firm było zainteresowanych współpracą ze mną. Ja sam czułem się już pewniej i wkrótce zauważyłem, że w Premiumads będzie potrzeba nowego pracownika. Jak pomyślałem, tak zrobiłem. Obecnie stanowimy zespół doświadczonych specjalistów i świadczymy usługi dla dziesiątek klientów z różnych branż.
Mógłbym opowiadać całą historię rozwoju Premiumads, ale nie o tym dzisiaj. Skupmy się na innym temacie. Obecnie jesteśmy w bardzo ważnym momencie – wprowadzamy rebranding. Nadchodzą duże zmiany i chcę je Tobie opisać, abyś zrozumiał dlaczego to robimy.
Rebranding
Punktem przewodnim rebrandingu było uspójnienie wizerunku marki z naszą wizją. Uzmysłowiliśmy sobie, że chcemy i musimy podążać mocniej w kierunku rozwoju i technologii. Skierowaliśmy więc #oczy (nasz nowy wyróżnik marki) na branże silne i z potencjałem do wzrostów.
Po wielu godzinach intensywnych rozmów postanowiliśmy, że najbardziej istotne zmiany, które chcemy wprowadzić to:
- zawężenie grupy naszych potencjalnych klientów,
- mocna zmiana identyfikacji wizualnej (nowe logo, strona www, banery reklamowe itd),
- korekta stylu i charakteru komunikacji marki,
- praca nad komunikacją wewnętrzną między nami i naszymi klientami.
Potencjalni klienci
Zaczęliśmy od stworzenia person, przyjrzenia się obecnym klientom i odnalezienia właściwego archetypu dla marki Premiumads. Okazało się, że duża część obsługiwanych przez nas klientów była z branż: e-commerce, nieruchomości, medycyna, szkolnictwo wyższe czy finanse. Doszliśmy do wniosku, że właśnie z takimi klientami najlepiej nam się współpracuje, a wskaźnik ich zadowolenia ze współpracy jest najwyższy. Rozwiązanie wydało się oczywiste – trzeba robić to, co daje najlepszą jakość i rentowność.
Identyfikacja wizualna
Uznaliśmy, że identyfikacja wizualna (logo, kolorystyka, czcionki, banery itd.) muszą być bardziej spójne z naszą misją i wizją. Wtedy przypomniał mi się dawny cel z początków firmy – “dążyć do jakości wykonywanych działań”. Musieliśmy więc przygotować coś, co będzie kojarzone z wysoką jakością i profesjonalizmem, a jednocześnie współczesną dynamiką i nowoczesnością. Postanowiliśmy, że chcemy być postrzegani jako czujni i wytrwali “obserwatorzy sieci”.
W nowym logo zastosowaliśmy poważniejszy, bardziej biznesowy kolor. Sama forma jest minimalistyczna, a sygnet bardzo delikatnie nawiązuje do #oka (nasze grafiki z okiem zawsze wykorzystują jego kształt). Kształty są nieinwazyjne i stonowane (celowo nie poszliśmy w kierunku krzykliwych, agresywnych marek). Chcemy rzucać się w #oczy samoistnie, poprzez swoją oryginalność i profesjonalizm.
Komunikacja marki
Zadanie, które sobie postawiliśmy było trudne (jak każdy skuteczny rebranding). Dać się polubić, dzięki odpowiedniej kombinacji obrazów i słów, wypowiedzianych w odpowiedniej formie, kontekście, z konkretnym przekazem i spójnością. Wszystko musi do siebie pasować, żeby marka w oczach klientów była wiarygodna.
Skoro chcemy być marką jakościową i profesjonalną, pisane przez nas komunikaty do klientów również powinny takie być. Nie zdecydowaliśmy się jednak na sztywny, klasyczny profesjonalizm z podręcznikowego savoir vivre’u. Wybraliśmy wizerunek marki profesjonalnej w ujęciu nowoczesności, elastyczności i precyzji działania. Jako charakterystyczny symbol obraliśmy “oko” – nieustannie czuwające w sieci i wypatrujące najlepszych rozwiązań dla naszych klientów.
Wewnętrzna komunikacja
Zawężenie grupy klientów i koncentracja na kilku branżach wiążą się z koniecznością bardziej precyzyjnego określenia struktur i ram wewnętrznej komunikacji między pracownikami agencji, a klientami. Dlatego stworzyliśmy listę elementów, nad którymi będziemy pracować. Głównym celem tej przemiany jest usprawnienie komunikacji, jej usystematyzowanie i zwiększenie efektywności rozmów. Dzięki temu planujemy zwiększyć satysfakcję klienta i jakość realizowanych działań.
Jako cel obraliśmy sobie także pracę nad komunikacją między nami samymi – pracownikami. Sprawne i zrozumiałe przekazywanie sobie informacji niewątpliwie wpłynie na pozytywne efekty naszej pracy.
Podsumowując
W Premiumads dążymy do uzyskania wizerunku adekwatnego do naszych umiejętności i oferowanych usług. Chcemy komunikować się z odpowiednimi klientami w odpowiedni sposób. Chcemy dać się im polubić. Gdy zaczynamy współpracę, chcemy jeszcze lepiej się z nimi komunikować. Premiumads i nasi klienci powinni być naturalnie pasującymi do siebie elementami układanki. Wierzymy, że tak będzie.
Autor: Premiumads
Jak oceniasz mój artykuł?
Przeczytaj powiązane artykuły
Spójrz w oczy naszej ofercie marketingowej… To nie zobowiązuje.
Zobacz dokładnie, co możemy dla Ciebie zrobić, ile za to zapłacisz i dlaczego Twoi konkurenci mają poważne kłopoty.
Wypełnij formularz, aby dowiedzieć się więcej.
Noah Kagan