Dla wszystkich tych, co robią zakupy online. A jeszcze bardziej dla sprzedających swoje produkty lub usługi online. Google stworzył nowe narzędzie. Zakupy Google. Znasz?
Internet zalał świat niczym wielka powódź w Chinach z 1931 roku, a nawet bardziej. Pochłonął już miliardy internautów i kontynuuje. Daje wielkie możliwości, ale i trudne wyzwania. Dotychczas znana nam forma handlu detalicznego powoli, acz zdecydowanie zmienia się w e-commerce (handel internetowy). Jakie są najważniejsze fakty? Co mówią badania?
Kolos zwany Google
Google oferuje szereg możliwości. Jednym z najpowszechniejszych i najszybciej rozwijających się kierunków jest szeroko pojęta reklama, a konkretniej przestrzeń reklamowa i narzędzia do zarządzania nią. Tak naprawdę, kampanie produktowe Google Adwords są głównym źródłem przychodów Google. Jako największa przeglądarka na świecie musi tworzyć jakościowe, intuicyjne i przydatne usługi. Łatwo z nich korzystać bo praktycznie wszystko możemy obsługiwać z jednego konta. Wystarczy dodać do tego miażdżącą przewagę nad konkurencją (której zresztą praktycznie nie ma) i w rezultacie wielu internautów nie wie nawet, że istnieją inne przeglądarki, niż Google. Jest to drugi czynnik, który wpływa na sukces tej firmy – użytkownicy Google mogą niemalże zakładać, że ich rodzina, znajomi, kontrahenci posiadają konto w Google, przez które mogą się łączyć czy też robić biznes. Bez większych ograniczeń, poza tymi nałożonymi przez samo Google.
Zakupy Google – co to?
Zakupy Google są jedną z przydatnych i szybko rozwijających się usług reklamowych stworzonych przez Google. Najprościej mówiąc, jest to graficzna wyszukiwarka zakupów, której największym atutem jest zasięg. Od reklam tekstowych różnią się tym, że wyświetlane jest jedynie zdjęcie produktu, jego nazwa, cena i nazwa sklepu. Produkty wyświetlają się na górze, nad wynikami organicznymi lub po ich prawej stronie.
Aby korzystać z Zakupy Google, będziesz potrzebował konta w Merchant Center, które jest podstawowym narzędziem tej usługi oraz aktywnej kampanii AdWords. Pamiętaj, żeby w panelu Google Ads stworzyć “kampanię w Zakupach”, która następnie załaduje Twój sklep i dane produktów z Merchant Center.
Statystyki
- Już prawie dwa miliardy ludzi korzysta z internetu w celu zakupowych – jest to około 25% całkowitej populacji świata,
- Handel e-commerce stanowi obecnie prawie 15% światowego handlu detalicznego, a przyrost wynosi ok. 2% w skali roku,
- W Polsce zakupy online robi 58% całkowitej populacji kraju.
Dodatkowo, według badań największą grupę potencjalnych klientów online stanowią: ludzie młodzi, z wyższym wykształceniem i zadowalającymi zarobkami. Głównym powodem, dla którego internauci wolą robić zakupy online jest stała dostępność sklepu 24 godziny/dobę. Przeważnie kupują na laptopach, ale widoczny jest także silny przyrost zakupów robionych przez smartfony (w Stanach Zjednoczonych jest to powyżej 50% wszystkich zakupów online). Wartość globalnego mCommerce obecnie wynosi ok. 467 mld dolarów. Ciekawostką jest również to, że na zakupach online internauci znacznie częściej szukają zniżek i porównywarek cenowych, niż w handlu detalicznym.
Autor: Premiumads
Jak oceniasz mój artykuł?
Przeczytaj powiązane artykuły
Spójrz w oczy naszej ofercie marketingowej… To nie zobowiązuje.
Zobacz dokładnie, co możemy dla Ciebie zrobić, ile za to zapłacisz i dlaczego Twoi konkurenci mają poważne kłopoty.
Wypełnij formularz, aby dowiedzieć się więcej.
Lee Odden