Marketing internetowy stanowi istotną rolę w promocji firm.

Z raportu CBOS (przeprowadzonego w 2018 r.) wynika, że 66% Polaków przynajmniej raz w tygodniu spędza czas w sieci, a 30% respondentów jest dostępnych online praktycznie przez całą dobę. To ogromny potencjał, z którego warto skorzystać. Do skutecznych form reklamy, bez wątpienia, zaliczają się kampanie Google Ads (dawniej Google AdWords). Użytkownicy doceniają je za elastyczność i możliwość dostosowania działań do potrzeb biznesowych.

logoCBOS

Reklama na Google Ads – co to?

Reklamy Google Ads to płatne reklamy wyświetlające się na głównej stronie wyszukiwarki internetowej Google, portalach partnerskich takich jak Onet, WP, Interia, aplikacjach mobilnych lub w serwisie YouTube. Działają w modelu PPC (Pay Per Click), czyli w praktyce płaci się jedynie za koszt kliknięcia w baner lub link sponsorowany Google Ads. System funkcjonuje od października 2000 r. Jego twórcy od początku stawiają na przejrzystość i intuicyjną obsługę. Z poziomu konta reklamowego można szczegółowo monitorować efekty prowadzonych działań, m.in. ilość płatnych przekierowań na stronę internetową lub zdobytych leadów sprzedażowych. Rozwiązanie sprawdza się zarówno w przypadku nowych, jak i długo działających firm.

Google Ads logo partner

Serwus, jestem Maciej,

wraz z moim zespołem specjalistów pomagamy właścicielom firm pozyskać nowych klientów maksymalizując ich zyski z reklamy w internecie. Wypełnij poniższy formularz, skontaktujemy się z Tobą w ciągu 2 dni roboczych.
Do usłyszenia.

trener Google Ads i Analytics

Jakie zalety ma reklama firmy w Google?

Wyszukiwarka Google od wielu lat zrzesza największy procent użytkowników. Według rankingu gs.statcounter.com korzysta z niej przeszło 98% polskich internautów (dane z grudnia 2018 r.). Założenie konta Google Ads i spersonalizowanego konta wiąże się z wieloma udogodnieniami. Kampanie PPC pomagają w:

  • Pozyskiwaniu nowych klientów lub partnerów biznesowych

Reklamy pojawiające się na pierwszej stronie wyszukiwarki lub w serwisach partnerskich charakteryzują się wysoką skutecznością. Dzięki nim szybko zdobędziesz nowych klientów i rozwiniesz swoją firmę.

  • Dotarciu do odbiorców na rynkach lokalnych i globalnych

Ads kampania cechuje się elastycznością. Wyświetlanie komunikatów promocyjnych można ustawiać według konkretnych lokalizacji. To sprawi, że reklama dotrze do użytkowników faktycznie zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami.

  • Kreowaniu pozytywnego wizerunku marki

W konkurencyjnych branżach promocja służy nie tylko zwiększeniu sprzedaży, ale również wspiera w kształtowaniu spójnego wizerunku firmy. Marketingowcy wykorzystują system Ads do reklamy osiągnięć przedsiębiorstwa lub innowacyjnych rozwiązań.

  • Promocji nowych produktów lub usług

Coraz większą popularnością cieszy się kampania produktowa Google Ads, którą wdraża się poprzez integrację sklepu internetowego z Google Merchant Center. To doskonały sposób na przedstawienie oferty firmy. Komunikaty reklamowe są emitowane niezależnie od wyników pozycjonowania organicznego czy reklamy płatnej w postaci linków sponsorowanych. Wykorzystuje się je do rozpowszechnienia informacji na temat oferowanych produktów lub usług.

  • Zdobyciu klientów skoncentrowanych na konkretnej branży

Prowadzenie kampanii Google Ads wyróżnia się wysoką efektywnością ze względu na możliwość dopasowania strategii do aktualnych potrzeb. Bardzo dobrze sprawdza się m.in. reklama kontekstowa, która wyświetla się w serwisach partnerskich związanych z daną branżą.

  • Dotarciu do osób wstępnie zainteresowanych ofertą firmy

Zanim klient zdecyduje się na złożenie zapytania bądź zakup, szuka informacji na temat określonych towarów lub usług online. Warto to wykorzystać, inwestując w remarketing, czyli reklamy wyświetlające się internautom, którzy wcześniej odwiedzili daną witrynę. To w znacznym stopniu zwiększa prawdopodobieństwo konwersji czyli realizacji Twojego celu.

  • Zaciekawieniu młodszych użytkowników

Coraz większy udział w rynku mają tzw. klienci 2.0, czyli osoby urodzone po roku 1980. Określa się je również jako „pokolenie cyfrowe” spędzające w sieci prawie całą dobę. Aby trafić do nich z przekazem marketingowym, dobrze jest postawić na kampanie z wykorzystaniem serwisu YouTube lub linki sponsorowane Google Ads pojawiające się na urządzeniach mobilnych.

Korzystaj z narzędzi pomagających w zwiększeniu sprzedaży.

Google Ads posiada wiele przydatnych narzędzi pomagających w optymalizacji wyników biznesowych.
Wśród interesujących należy wymienić:

Planer słów kluczowych

Google linki sponsorowane wyświetlają się po wpisaniu przez użytkownika określonej frazy, dlatego już na etapie planowania kampanii zaleca się dobrać odpowiednie słowa kluczowe. W tym celu należy skorzystać z dedykowanego planera. Dzięki niemu otrzyma się wiele propozycji wraz ze średnią miesięczną liczbą wyszukiwań oraz sugerowanymi kosztami za kliknięcie.

analityka planer słów kluczowych Google Ads

Konto menedżera czyli MCK – Moje Centrum Klienta

Do prowadzenia równocześnie kilku kampanii reklamowych Google Ads bardzo dobrze sprawdza się konto menedżera umożliwiające sprawne zarządzanie danymi. Użytkownik może z jednego miejsca monitorować efekty przedsięwzięć realizowanych na wszystkich kontach, a w razie potrzeby, modyfikować wstępne założenia. Dzięki temu pod jednym loginem masz dostęp do wszystkich kont, które obsługujesz.

konto Google Ads MCK

Edytor Google AdWords / Edytor Google Ads

Bezpłatna aplikacja stanowi ogromne udogodnienie w codziennej pracy. Za jej pomocą można koordynować wiele kampanii, wprowadzając zmiany w trybie zbiorczym. Edytor przydaje się zwłaszcza podczas zarządzania złożonymi projektami. Pozwala m.in. na modyfikowanie treści marketingowych lub kopiowanie elementów w poszczególnych grupach reklam. Co istotne, aplikacja dostępna jest w formie offline dzięki czemu nawet bez dostępu do internetu możesz wprowadzać zmiany w kampanii. Oczywiście wysłanie tych zmian na konto wiąże się z dostępem do internetu. Edytor AdWords bardzo dobrze współpracuje także z Microsoft Excel oraz Google Docs co jest ważne przy imporcie danych z zewnętrznych systemów.

kupon Google Ads 250

Szkolenie Google Ads i Analytics w Gdyni

Sprawdź termin
szkolenie google ads i analytics

Kampania Ads – krok po kroku

Choć jeden z popularniejszych na świecie systemów reklamowych wyróżnia się intuicyjną obsługą, przygotowanie pierwszej kampanii to ogromne wyzwanie. Poniżej prezentujemy poszczególne etapy, przez które trzeba przejść, aby zwiększyć rozpoznawalność firmy w sieci:

Krok 1 – stwórz konto Google Ads

To absolutna podstawa dalszych działań. Logowanie do Google Ads nie sprawia żadnych trudności. Co więcej, jeśli korzystasz z innych usług, np. poczty Gmail, nie musisz rejestrować się od nowa. Wystarczy, że posłużysz się swoimi danymi do logowania.

Krok 2 – stwórz kampanię

Na koncie Google Ads wybierz opcję „Utwórz pierwszą kampanię”. Na tym etapie wpisuje się roboczą nazwę kampanii (informacja ta jest widoczna wyłącznie dla administratora konta).

Krok 3 – określ typ kampanii oraz jej cel

Działania powinny nawiązywać do przyjętych celów biznesowych. Reklamodawcy najczęściej decydują się na zaznaczenie sieci wyszukiwania lub sieci reklamowej (wówczas reklamy są emitowane w wyszukiwarce Google lub w serwisach partnerskich). Można też korzystać z innych opcji, np. kampanii produktowych, kampanii wideo lub promujących aplikacje mobilne. Jeśli nie wiesz, jaką wybrać opcję w systemie reklamowym Google Ads, kontakt telefoniczny z biurem obsługi bardzo Ci pomoże. Doświadczeni konsultanci bezpłatnie udzielą Ci fachowych porad.

Krok 4 – skonfiguruj konto Ads

W tym miejscu należy zająć się ustawieniem podstawowych parametrów. Do kluczowych czynników należy lokalizacja – wybierz regiony lub miasta, w których znajduje się interesująca Cię grupa docelowa. Następnie trzeba ustalić budżet dzienny do wykorzystania. Nie ma ściśle określonej kwoty. Kiedy wyczerpią się środki na koncie, reklama strony w Google przestanie się wyświetlać. Do ustawienia pozostaje jeszcze harmonogram emisji komunikatów marketingowych, aby linki sponsorowane pojawiały się w sieci o określonych porach.

Krok 5 – dobierz słowa kluczowe

To niezwykle ważny element opracowywania strategii działań online. Frazy powinny nawiązywać do produktów lub usług, które oferuje dana firma. Nie mogą być one zbyt ogólne, bo wówczas reklama w internecie trafi do szerokiej grupy odbiorców, co będzie skutkowało uzyskaniem niższego współczynnika konwersji. Warto korzystać z planera słów kluczowych, aby porównać stawki i konkurencyjność poszczególnych haseł. To pozwoli na zoptymalizowanie kampanii Ads pod względem ceny. W tym miejscu ważne jest także określenie dopasowania słów kluczowych. Jeżeli dopiero zaczynasz prowadzić kampanię każde słowo wprowadź w [dopasowaniu ścisłym] czyli w nawiasach kwadratowych.

Krok 6 – dopasuj angażujące treści oraz grafiki

O skuteczności pozycjonowania stron internetowych w Google, w ogromnej mierze, decyduje treść materiałów reklamowych. Teksty marketingowe powinny być zwięzłe, chwytliwe, pisane językiem korzyści i dostosowane do potrzeb odbiorców. Do dobrych praktyk zalicza się używanie zwrotów typu CTA (czyli Call to Action) np. “Sprawdź” czy “Zobacz”. Ich celem jest zachęcenie użytkowników do podjęcia określonego działania, np. kliknięcia w link sponsorowany Google Ads. Nigdy nie stosuj CTA w formie “Kliknij Tutaj” gdyż taka treść w reklamie nie pozwoli na jej zatwierdzenie. Należy stworzyć również ciekawe i przyciągające uwagę grafiki. Muszą być one czytelne i spójne z wizerunkiem marki.

Krok 7 – monitoruj efekty działań

Stworzenie kampanii promocyjnej to dopiero początek. Pamiętaj, żeby na bieżąco śledzić uzyskiwane wyniki, analizować raporty, a jeśli zajdzie taka potrzeba – modyfikować wstępne założenia i wprowadzać zmiany. Tylko w ten sposób efektywnie wykorzystasz budżet.

Chcesz tworzyć profesjonalne kampanie?
Skorzystaj z kodu promocyjnego Google Ads!

Osobom, które chcą poznać zasady funkcjonowania systemu Ads, polecamy użyć kodu promocyjnego. Są to bezpłatne środki przeznaczone na prowadzenie kampanii online. Dzięki nim można nauczyć się tworzenia reklam inwestując niewielką kwotę. Przykładowo inwestując własne środki w wysokości 100zł uzyskujesz budżet w wysokości 350zł.

kupon Google Ads 250

Odbierz od Premiumads Kupony Google AdWords.
Nawet 600zł zupełnie gratis!

Wypełnij formularz a my wyślemy Tobie kupon Google AdWords ciągu 2 dni roboczych.

Kampanie Ads – agencje czy działania podejmowane we własnym zakresie?

Teoretycznie prowadzenie konta reklamowego nie jest skomplikowane. Planowanie kampanii i dobór słów kluczowych odbywa się bardzo intuicyjnie. Żeby obsługiwać system, nie trzeba dysponować rozległą wiedzą informatyczną. W razie wątpliwości, dodatkowych informacji można szukać na blogu lub w Google Ads poradniku. Wiele interesujących treści znajduje się również w sekcji Google Ads pomoc oraz na forum Google Ads. W przypadku pytań dotyczących konkretnych kampanii wystarczy skorzystać z bezpłatnej infolinii, której numer mieści się w systemie Ads, w zakładce kontakt.
W praktyce jednak kluczem do skutecznego zarządzania reklamami jest właściwa konfiguracja kampanii. Przekazy marketingowe powinny trafić do odpowiednich odbiorców. Stąd też warto zastanowić się nad właściwym targetowaniem (m.in. według miejsca zamieszkania, wieku użytkowników lub jego zainteresowań). Do kluczowych kwestii należy też optymalne dopasowanie fraz kluczowych, co wymaga gruntownej analizy oraz doświadczenia w marketingu internetowym. Z tego względu profesjonalne kampanie Ads najlepiej powierzyć specjalistom, którzy na bieżąco będą śledzić rezultaty działań reklamowych.

Współpracuj z partnerami Google

Wprawdzie nie ma konieczności posiadania przez firmy marketingowe certyfikatu Google Ads, jednak stanowi on dużą wartość. Status Partnera Ads to potwierdzenie umiejętności związanych z prowadzeniem kampanii sponsorowanych.
Agencje, które uzyskują najwyższą skuteczność oraz jakość obsługi uzyskują status “Google Partner Premier”. Aby uzyskać taki tytuł, przedstawiciele agencji muszą spełnić kryteria oceny Google w postaci: odpowiedniej ilości pracowników posiadających certyfikat Google Ads, spełniać wysokie wyniki jakościowe oraz odpowiednie wydatki w kampaniach.

google premier partner

Decydując się na kontakt z Premiumads, możesz być pewien, że spełnimy Twoje założenia odnoście celów kampanii.

Optymalizacja kampanii Google Ads – Sposoby

Co zrobić, aby osiągnąć efekt, nie obciążając nadmiernie budżetu marketingowego?
Reklama w Google Ads daje bardzo dużo możliwości. Odpowiednio skonfigurowane ustawienia pozwalają na uzyskanie niesamowitych rezultatów w krótkim czasie.
Aby zoptymalizować pozycjonowanie Google Ads, należy:

  • Starannie dobierać frazy kluczowe

Linki sponsorowane pojawiają się w wyszukiwarce po wpisaniu przez użytkownika określonego słowa kluczowego. Nieodpowiednio dopasowane frazy nie tylko zmniejszają efektywność działań, ale również generują straty.

  • Opracować zachęcające treści i kreacje wizualne

Żeby zainteresować klientów i wzbudzić ich zaufanie, należy przygotować angażujące treści marketingowe oraz reklamy graficzne Google Ads. Zadanie warto powierzyć wyspecjalizowanym agencjom, które wykonają je w profesjonalny sposób, przygotowując materiały dostosowane do potrzeb użytkowników.

  • Wyeliminować słowa, które wzajemnie się wykluczają

Reklama na Google rządzi się swoimi prawami. Choć algorytm działa niezwykle precyzyjnie, zdarzają się pewne niedociągnięcia. Do jednych z popularniejszych zaliczają się podobnie brzmiące frazy kluczowe. Dobrym przykładem jest chociażby wyraz „zamek”, który może oznaczać suwak w ubraniach, miejsce na włożenie klucza lub budynek. Warto uwzględnić ten fakt podczas konfiguracji kampanii.

  • Tworzyć grupy reklam

Dobrze zastanowić się nad organizacją konta. Zaleca się pogrupować hasła kluczowe tematycznie, co przyczyni się do zwiększenia współczynnika konwersji oraz ułatwi monitorowanie efektów. Najlepiej zacząć opracowywać zbiory haseł już na wstępnym etapie prowadzenia kampanii Ads.

  • Dopasować sposoby emisji do odbiorców

Skuteczne kampanie Ads muszą być dopasowane do profilu potencjalnych klientów. Dobrze jest więc uwzględnić wiek odbiorców, a także zawęzić lokalizację do określonego obszaru. Przykładowo, jeśli przedsiębiorca działa wyłącznie na rynku lokalnym i nie ma potrzeby pozyskiwania partnerów z całej Polski, powinien zaznaczyć regiony, w których będzie emitowana reklama.

  • Zastosować rozszerzenia

System Google Ads umożliwia skorzystanie z bezpłatnych dodatków wpływających na uzyskiwanie lepszych rezultatów. W tym celu idealnie sprawdzają się rozszerzenia, czyli dodatkowe dane pojawiające się w komunikacie reklamowym, np. informacje o rabatach, promocjach, połączeń telefonicznych czy linkach rozszerzeń.

Monitorowanie kampanii Google Ads – istotny element w prowadzeniu kampanii

Stworzenie reklamy w Google Ads to dopiero początek. Aby cieszyć się z szybkich rezultatów, konieczne jest systematyczne monitorowanie efektów. Najlepiej wykorzystać do tego Google Analytics. Narzędzie cechuje się intuicyjnością. Dane prezentowane są za pomocą tabeli, wykresów. Można je sortować, np. według realizowanych kampanii, grup reklam, częstotliwości odwiedzin. Warto zwrócić uwagę na interakcje, czyli wszelkie podjęte przez użytkowników działania – m.in. kliknięcia w linki sponsorowane Google, wyświetlanie materiałów wideo czy realizacje celów czyli konwersje z poszczególnych źródeł ruchu. Dużą pomoc stanowią filtry pozwalające na usunięcie z danych np. ruchu wewnętrznego w firmie. Do ciekawych opcji zalicza się również śledzenie historii konta, gdzie zapisane są wszystkie szczegóły dotyczące modyfikacji. To doskonały sposób na sprawdzenie, czy agencja z którą współpracujesz wprowadza w Twojej kampanii zmiany i jak często.

Ile kosztuje Google Ads / Google AdWords?

Google Ads i cennik to rzeczy, które wzajemnie się wykluczają. System reklamowy nie ma tabeli ze ściśle określonymi opłatami. Budżet cechuje się elastycznością, dzięki czemu można go dostosować do indywidualnych potrzeb biznesowych. Nie wyznaczono określonej stawki, od której zaczyna się emisję materiałów sponsorowanych lecz minimalna wysokość wpłaty na konto reklamowe Google Ads to 40zł. Właściciel firmy sam decyduje, ile środków chce przeznaczyć na marketing internetowy. Może to być kwota od kilku złotych dzienne do kilkunastu tysięcy złotych. Trzeba jednak pamiętać, że kiedy skończą się pieniądze na koncie Google Ads, kampania automatycznie się przerwie. Stąd też warto zastanowić się nad ustaleniem odpowiedniego budżetu dziennego na każdej z kampanii. Jeśli zastanawiasz się nad reklamą w Google, koszt możesz oszacować na podstawie wygenerowanych raportów. Dowiesz się z nich, ile wynosi cena za pozyskanie leadów, które słowa kluczowe okazały się najskuteczniejsze. Warto przeglądać również historię wcześniejszych działań online, by na ich podstawie korygować przyjętą strategię i uzyskiwać coraz lepsze rezultaty.

Reklama firmy w Google – ile kosztuje kliknięcie w materiał sponsorowany?

Google Ads i cena to zagadnienia, które zastanawiają wielu przedsiębiorców. W systemie reklamowym płaci się za podjęcie przez użytkownika określonych działań – najczęściej obejmują one kliknięcie w link sponsorowany pojawiający się w wyszukiwarce po wpisaniu danego słowa kluczowego lub baner graficzny. Każda fraza ma jednak inną stawkę. Stąd też trudno odpowiedzieć jednoznacznie na pytanie, ile kosztuje reklama w Google. Można jednak wskazać, od czego zależą opłaty. Do najistotniejszych czynników zaliczają się:

  • Konkurencyjność słowa kluczowego

Reklama w wyszukiwarce Google jest zależna od danej branży. Algorytm internetowy oblicza ceny za wartość fraz w czasie rzeczywistym. Do ważnych elementów wpływających na stawkę należy średnia ilość wyszukań oraz ilość reklamodawców. Im więcej firm chce reklamować się, wykorzystując dane hasło, tym droższa kampania Google Ads i wyższy cennik za poszczególne słowa kluczowe.

  • Wynik jakości kampanii Google Ads

Google premiuje jakość kampanii. Dobrze zaplanowane działania wpływają nie tylko na zwiększenie widoczności w internecie, ale też na mniejsze opłaty. Algorytm określa jakość na podstawie kilku wyznaczników, m.in. wartości CTR (Click Trough Rate), wyznacza ona stosunek ilości emisji reklamy do ilości kliknięć; jakości treści do słowa kluczowego oraz treści na stronie docelowej. Wśród ważnych kryteriów należy wymienić też dopasowanie. Im bardziej słowo kluczowe będzie zbieżne z treściami kampanii lub zawartością strony docelowej, tym niższy koszt reklamy w Google.

Sposoby rozliczania z agencjami

  • Flat Fee czyli opłata stała

To stałe i ściśle określony koszty obsługi. Do zalet takiego wariantu należy przewidywalność i łatwość planowania budżetu marketingowego. System nie jest jednak pozbawiony wad. Przy rozliczaniu nie bierze się bowiem pod uwagę ilości wyświetleń, kliknięć, interakcji.

  • Procent od wydatków

Opłaty związane z prowadzeniem kampanii zależą od uzyskiwanych wydatków. Agencje najczęściej umawiają się na kilku procentową prowizję.

Organiczne pozycjonowanie stron czy kampanie PPC

Reklamy w systemie Google Ads cieszą się ogromną popularnością, jednak wiążą się z koniecznością ponoszenia systematycznych opłat. Z tego powodu część przedsiębiorców decyduje się na pozycjonowanie stron internetowych. Efektywnie prowadzone działania prowadzą do zwiększenia widoczności w organicznych, czyli bezpłatnych, wynikach wyszukiwania. O kolejności pojawiania się poszczególnych witryn w systemie Google decyduje algorytm, który bierze pod uwagę m.in. zawartość i historię domeny, jakość treści, ilość linków wychodzących i przychodzących. Aby witryna była widoczna w bezpłatnych wynikach Google, pozycjonowanie należy zlecić fachowcom z branży. Działania wymagają bowiem przemyślanej strategii. Nieumiejętnie prowadzone bądź niezgodne z zaleceniami internetowego giganta mogą spowodować spadek pozycji. Musisz jednak pamiętać, że aby pozycjonowanie organiczne było skuteczne, a strona internetowa pojawiała się na czołowych miejscach w wyszukiwarce internetowej, potrzeba kilku miesięcy. Tego typu kampanie prowadzi się długoterminowo. W przypadku systemu Ads reklamy wyświetlają się natychmiast po przelaniu środków na konto.
Trudno jednoznacznie wskazać, które rozwiązanie jest lepsze, gdyż wzajemnie się one uzupełniają. Linki sponsorowane sprawdzają się szczególnie w sytuacjach, kiedy chcesz szybko wypromować daną usługę. Mogą stanowić także sposób na zwiększenie ruchu na stronie lub uzupełnienie działań SEO.

Postaw na reklamy w Google Ads

Podsumowując, promocja firmy z wykorzystaniem kanału PPC przynosi bardzo dobre rezultaty. Strona staje się szybko widoczna w internecie, co skutkuje zainteresowaniem klientów i zwiększeniem przepływu użytkowników. Kluczem do sukcesu jest dobra optymalizacja kampanii obejmująca m.in. ustawienie właściwych słów kluczowych, przygotowanie angażujących treści i grafik. Ponieważ obsługa konta reklamowego charakteryzuje się intuicyjnością, łatwo można sprawdzić uzyskiwane rezultaty.

Powiedz serwus Danielowi, to nasz New Business Specialist

telefon

Powiedz serwus Danielowi, to nasz New Business Specialist

Jak oceniasz tę stronę?

Google Ads / Google AdWords
5 (100%) 9 głosów