Założyłeś sklep internetowy i właśnie dowiedziałeś się, że pozycjonując go możesz znacznie podnieść poziom sprzedaży? Przeczytaj uważnie z jakimi wyzwaniami musisz się zmierzyć i jakie korzyści możesz odnieść.

Co to jest pozycjonowanie stron?

Jeśli hasło “pozycjonowanie stron” czy “SEO” niewiele Ci mówi, zacznij od podstaw i przeczytaj prostą definicję, dzięki której będziesz wiedział na czym stoisz.

Pozycjonowanie stron internetowych to wykonywanie konkretnej pracy polegającej między innymi na: optymalizacji, doborze odpowiednich słów kluczowych, linkowaniu wewnętrznym i zewnętrznym, przemyślanym tagowaniu itd. W efekcie Twoja strona ukaże się wyżej w wynikach wyszukiwania. Dobrze wypozycjonowana strona to taka, która będzie na pierwszej stronie wyszukiwania (a najlepiej gdy znajdzie się na trzech pierwszych pozycjach) za każdym razem po wpisaniu powszechnej dla danego tematu frazy. Frazy te można określić jako potrzeby użytkowników albo ich problemy, na które poszukują rozwiązania. Należy sprawić aby użytkownik, który potrzebuje Twojego produktu, zawsze mógł go bez problemu odnaleźć w sieci.

DOBRZE WYPOZYCJONOWANY SKLEP ONLINE JEST JAK LOKAL W NAJLEPSZEJ LOKALIZACJI, Z NAJBARDZIEJ PRZYCIĄGAJĄCYM SZYLDEM I NAJATRAKCYJNIEJSZYMI PRODUKTAMI.

W obecnych czasach prawie każdy kupuje przez internet. W Polsce handel internetowy rośnie rocznie o ok. 5%. Na tę chwilę wartość branży w samej Polsce to 36-40 mld złotych. Tak dynamiczny rozwój e-commerce oznacza, że wejście w ten rynek wiąże się z wieloma zagrożeniami i wyzwaniami, ale również ogromnymi możliwościami. Stąd też na pewno rozumiesz, jak bardzo istotne jest pozycjonowanie strony – od tego zależy jakość Twojego biznesu!

Dzień dobry, jestem Maciej,

pomagam właścicielom firm oraz marketerom wdrożyć analitykę aby zrozumieli jak odwiedzający zachowują się w ich witrynach. Wypełnij poniższy formularz a ja skontaktuje się z Tobą w ciągu 2 dni roboczych.
Do usłyszenia.

Czynniki rankingowe Google – pozycjonowanie top 10

Jakie najważniejsze czynniki Google bierze pod uwagę, aby wybrać lidera? Ta największa na świecie wyszukiwarka systematycznie i z dużą częstotliwością wprowadza zmiany w swoich algorytmach, co nie ułatwia stworzenia uniwersalnego przepisu na sukces w pozycjonowaniu strony. Najlepszym sposobem na bieżące kontrolowanie tych zmian jest śledzenie witryny, na której publikowane są wszystkie zmiany w algorytmach Google, o tutaj.

Wszelkie działania, które dotyczą stron internetowych i mogą mieć wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarkach, dzielą się na działania OnSite (“wewnątrz strony”) i OffSite (“na zewnątrz strony”).

OnSite składa się z następujących elementów:

  • optymalizacja meta tagów
  • wprowadzanie danych strukturalnych
  • optymalizacja treści i nagłówków Hx
  • optymalizacja grafik
  • praca nad linkowaniem wewnętrznym
  • praca nad UX i UI
  • optymalizacja budowy adresów URL
  • tworzenie i optymalizacja istniejących treści

OffSite to wszystko co związane z linkami przychodzącymi z zewnątrz.

  1. Unikalne i użyteczne treści

Chyba nie trzeba nikogo przekonywać do tego, że treść jest bardzo ważnym elementem strony internetowej. Bogate contentowo witryny doceniają użytkownicy, docenia i Google. Algorytmy zaprogramowane są tak, że unikalna i użyteczna treść jest wyżej pozycjonowana. Treść może być więc jednocześnie elementem przyciągającym potencjalnych klientów, jak i spełniającym kryterium algorytmów wyszukiwarki.

Przykład: pozycjonowanie bloga o serwisie motocykli.

Można przyciągnąć ruch na frazy związane z motocyklami i zainteresowaniami grupy docelowej. Wystarczy wytypować odpowiednie frazy.

Analiza ścieżek wielokanałowych w Google Analytics dowodzi, że sprzedaż zwykle nie następuje po pierwszym kontakcie klienta z produktem. Interakcji jest wiele i mają swoje źródła w różnych kanałach, takich jak ruch organiczny, media społecznościowe, reklama, newsletter, odesłania itd. Dlatego tak ważne jest, aby przyciągnąć klienta i sprawić, żeby zapamiętał właśnie Twoją markę, Twój produkt. Warto to robić, dając wartościowy content.

Tworząc treść, pamiętaj aby była:

  • oryginalna (nie powtarzała się na różnych stronach)
  • spójna tematycznie
  • poprawna gramatycznie i ortograficznie
  • estetyczna i funkcjonalna – UI (User Interface) i UX (User Experience)
  • zawierająca grafiki, wykresy, animacje itd.
  • oparta na sprawdzonych i aktualnych źródłach
  • bogata w nagłówki tytułowe H1-H6
  • naturalna i czytelna
  • nasycona frazami – istotnymi hasłami, na które chcesz pozycjonować swoją witrynę. Skąd je wziąć? Na przykład z tej strony.

2. Pozycjonowanie i optymalizacja tagów tytułowych i meta description

Kolejnym niezwykle ważnym aspektem jest pozycjonowanie i optymalizacja tagów tytułowych (nagłówków) oraz meta description (opisów). Są to pozycje na stronie wyszukiwania, które widzisz po wpisaniu interesującego Cię tematu w wyszukiwarce. Często jest to pierwsze zetknięcie użytkownika z Twoją stroną, a więc ten tytuł i krótki opis (max. 155-160 znaków) są niezwykle ważne. Odpowiednio sformułowane i zoptymalizowane sprawią, że pozycje Twojego sklepu wzrosną, a dzięki temu zyskasz nowych klientów. Warto użyć fraz, ale nie nadużyć ich – całość powinna pozostać maksymalnie naturalna.

Przykład poprawnego wykorzystania tagu i meta description.

W praktyce…

  • Jeżeli zapytanie użytkownika w wyszukiwarce będzie pokrywało się z meta opisem, zostanie pogrubione. Im więcej się pokryje, tym wyżej pokaże się Twoja strona. Pamiętaj więc o używaniu dobrze przemyślanych fraz. Najlepiej stworzyć odpowiednie reguły generowania tytułów dla stron kategorii, podkategorii i produktów.
  • Wygląd i treść wyników z pewnością wpłynie na to, czy użytkownik kliknie w link czy nie
  • W przypadku niedopasowania treści zapytania użytkownika do meta opisu, mogą być wyświetlone teksty ze strony internetowej pokrywające się z zapytaniem
  • Jeśli nagłówek będzie zbyt krótki, Google może automatycznie dodać nazwę firmy lub domeny
  • Jeśli nie będzie w ogóle opisu, może pokazać się mało atrakcyjna treść, np. nawigacja okruszkowa, co będzie wyglądało w następujący sposób: Strona główna > prasa > marketing > jak napisać artykuł o marketingu
  • Wyróżniające się opisy mają większą klikalność. Liczą się frazy, ale i kreatywność
  • Nie przekraczaj długości 60 znaków dla nagłówka i 160 znaków dla opisu. Zbyt długie zostaną automatycznie skrócone.

3. Mapa witryny

Mapa witryny to narzędzie stworzone dla robotów Google, i właściwie tylko dla nich. Można ją porównać do spisu treści w książce – dzięki niej roboty, które odwiedzają i analizują strukturę strony mogą uzyskać wszystkie potrzebne adresy URL obecne w obrębie danej domeny internetowej. Jaką więc korzyść odniesiesz dzięki poprawnie skonfigurowanej mapie witryny? Mówiąc ogólnie, poprawią się statystyki indeksacji, co przełoży się między innymi na wyższe pozycjonowanie w internecie.

Czy mapa witryny zawsze ma bardzo duże znaczenie? Nie zawsze. W przypadku mniejszych stron firmowych, gdzie podstron jest niewiele, mapa może być prosta i jej ranga nie jest zbyt wysoka. Jeśli jednak Twoim celem jest pozycjonowanie sklepu internetowego, mapa witryny jest bardzo ważna. Mimo wszystko, niezależnie od wielkości strony, warto zrobić to dobrze.

Czyli… Zadbaj o następujące rzeczy:

  • Zaktualizuj adresy znajdujące się w mapie strony. Wszelkie błędy 404 i przekierowania sprawią, że strona mocno straci na wartości z punktu widzenia robotów Google
  • W adresach URL nie stosuj: znaków specjalnych, polskich liter, wielkich liter. Jest to spowodowane systemem kodowania UTF-8, który wyklucza powyższe znaki i w konsekwencji roboty mogą błędnie interpretować taki kod. Ostatecznie strona może być nie zaindeksowana
  • Ogranicz wielkość pliku. Mapa witryny może zawierać maksymalnie 50000 adresów URL, a jej rozmiar nie może przekroczyć 50MB. Oczywiście może się zdarzyć, że sytuacja będzie wymagała większego rozmiaru pliku lub większej ilości adresów. W takim wypadku wystarczy utworzyć indeks mapy (listę ze wskazówkami lokalizacyjnymi dotyczącymi wszystkich plików sitemap.xml w obrębie domeny), czyli po prostu podzielić ją na mniejsze części.
  • Masz stronę w różnych wersjach językowych? Uwzględnij to w mapie witryny i umieść w pliku adresy do wszystkich tłumaczeń. W tym celu w pliku sitemap.xml umieść URL do każdej wersji językowej i oznacz je przy pomocy atrybutu hreflang
  • Dokładnie przepisuj adresy URL. Nie może być nawet drobnych nieścisłości.

Przykład:

adres witryny: https://www.przykladstrony.pl
zapis na mapie witryny: https://przykladstrony.pl

Błędem jest brak fragmentu “www” w zapisie na mapie witryny.

Google wszystko Ci powie

Google w swoich poradnikach dla web-deweloperów dokładnie określa, jakie są wymogi poprawnie skonfigurowanej mapy strony. Link do oficjalnej strony ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi mapy, zawierający wszystkie reguły i zasady związane z poprawnym tworzeniem plików sitemap znajduje się tu.

Pamiętaj żeby powiadomić Google gdy stworzysz lub zmodyfikujesz mapę. W tym celu logujesz się do panelu na stronie Google Webmaster Tools.

Musisz jedynie posiadać ogólne konto Google, nie musisz na nowo się rejestrować. Dodajesz witrynę, sprawnie przechodzisz proces weryfikacji i już. Potem poprzez panel możesz na bieżąco śledzić proces zaindeksowanych podstron Twojego serwisu.

Dodatkowe dwie uwagi:

  • nie powinno się dodawać do mapy witryny adresu logowania, rejestracji, tagów, podstrony polityki prywatności i regulaminu
  • mapa głównie wpływa na to, że roboty Google poprawnie zaindeksują podstrony serwisu, a Ty możesz dodać priorytety, częstotliwość aktualizacji, sprawdzić daty aktualizacji czy też dodać adresy grafik, które dodatkowo poprawią widoczność witryny w Google Grafika.

4. Linki wewnętrzne

Linki wewnętrzne to ważny element optymalizacyjny, który wpływa zarówno na użytkowników, jak i roboty Google. Oznacza to, że dzięki poprawnie skonfigurowanej sieci linków wewnętrznych możesz wypozycjonować stronę oraz ułatwić potencjalnym klientom nawigację, a co za tym idzie – zakup Twoich produktów. Dlatego każdy właściciel strony powinien zdawać sobie sprawę z wagi tej czynności i skrupulatnie optymalizować linki wewnętrzne.

Za pomocą linków wewnętrznych można przemieszczać się po stronie. Optymalne ustawienie całej mapy linków wcale łatwe nie jest, szczególnie w przypadku większych sklepów internetowych.

Korzyści z poprawnego wdrożenia linkowania wewnętrznego:

  • Poprawia użyteczność serwisu – użytkownik wie gdzie się znajduje i intuicyjnie przemieszcza się z punktu A do B
  • Wpływa to na redukcję odrzuceń, czyli prawdopodobieństwo konwersji (zakupu) zwiększa się
  • Poprawia pozycjonowanie dzięki wiązaniu ze sobą słów kluczowych i podstron, wskazując wyszukiwarce jej tematykę

Na początku rozpisz strukturę Twojej strony internetowej, tak jak na zamieszczonym poniżej obrazku. Pozwoli Ci to dostrzec zależności pomiędzy podstronami i w razie potrzeby stworzyć połączenie. Celem jest zintegrowanie wszystkich podstron w taki sposób, aby użytkownik mógł łatwo dostać się tam gdzie chce, jak i roboty Google mogły bez przeszkód zaindeksować całą stronę.

5. Frazy pozycjonowanie

Słowa mają bardzo duże znaczenie, a szczególnie w pozycjonowaniu stron. Użytkownik trafi na Twoją witrynę w momencie, gdy wpisze w wyszukiwarce taką frazę, którą Ty wcześniej uwzględniłeś i wpisałeś w treści strony.

Przykład:

Pan Jakub chce kupić sobie nowego laptopa do pracy i decyduje się, że zrobi to przez internet. Wpisuje w wyszukiwarkę Google “laptop do pracy sklep”. Jeżeli sprzedajesz laptopy i przewidziałeś, że klient może użyć takiego właśnie hasła, Twoja strona pojawi się na górze wyników wyszukiwania. Szansa, że kupi u Ciebie zwiększa się wielokrotnie. Jeśli nie zadbałeś o tę frazę, Twój sklep może w ogóle nie pokazać się Panu Jakubowi na liście wyszukiwania.

Frazy (w reklamie nieorganicznej Google Ads nazywane słowami kluczowymi) to hasła, które wpisywane są do wyszukiwarki w celu odnalezienia konkretnej informacji, produktów lub usług. Dzielą się na frazy informujące i frazy sprzedające lub reklamujące. Frazy informujące to takie, które nie są związane z biznesem, np. ludność Niemiec, długość życia Orki, czy jak zrobić salto. Frazy sprzedające lub reklamujące mają związek z biznesem i dzielą się na: brandowe (nazwa firmy lub produktu, np. Apple, Mercedes, czy Lego) ogóle (jedno i dwuwyrazowe, np. łyżka, zegarek, czy spinacz biurowy) oraz frazy long tail (wielowyrazowe, bardziej sprecyzowane, np. pasek męski skórzany Gdańsk).

Jak dobierać frazy?

  1. Określ swój profil, czyli zapisz czym zajmuje się Twoja firma, jakie są oferowane przez Ciebie produkty i usługi, a także kim są Twoi klienci. To podstawa, dzięki której będziesz wiedział od czego zacząć.
  2. Skorzystaj z przydatnych narzędzi, które pomogą Ci w znalezieniu odpowiednich fraz.

Przydatne narzędzia

Prostym i wiarygodnym źródłem informacji jest… wyszukiwarka Google. Wpisując frazę do wyszukiwarki, Google podpowie Ci żebyś poszukał interesującej Cię informacji również pod innymi hasłami. Podpowiedź dostaniesz w dwóch miejscach: pod listą wyników wyszukiwania i w polu służącym do wpisywania frazy.

Warto też skorzystać z innych narzędzi takich jak: Ubersuggest, Keywordtool, GoogleAdWords Planer Słów Kluczowych.

A co z konkurencją?

Większa bądź mniejsza, konkurencja w 99% przypadków istnieje i będzie walczyć o swoją pozycję. O czym pamiętać?

  • Przeanalizuj branżę
  • Określ liczbę konkurencji
  • Zoptymalizuj pod kątem SEO witryn konkurencji
  • Sprawdź jakość i ilość linków przekierowujących do konkurencji

6. Unikaj powielonych treści

Czy zdarzyło Ci się kopiować treść 1:1? A może otwierasz sklep lub inną witrynę i planujesz w ten sposób zaoszczędzić czas? Nie rób tego jeśli chcesz zadbać o dobrą pozycję Twojej strony.

Tak jak już pisaliśmy w punkcie 2, Google oczekuje unikalnych i użytecznych treści. Oznacza to, że nie można kopiować tekstów z internetu. Powiedzmy, że znalazłeś opis podobnego produktu do własnego i wydaje się być unikalny. Prawdopodobnie jego 100-procentowa lub częściowa kopia znajduje się na dziesiątkach innych witryn. Nie będziesz się wyróżniał kopiując go, a Google znacznie obniży Twoją pozycję.

Kopiowanie to bardzo częste zjawisko. Można to łatwo zweryfikować, wklejając treść do wyszukiwarki Google. Jeśli występuje na innych stronach, skopiowana treść pojawi się w meta opisach z pogrubioną czcionką. Dokładnie tak, jak na poniższym przykładzie.

Alternatywa?

Pisz własne teksty. Warto zainwestować i zrobić to mądrze, posiłkując się tym co znajdziesz w sieci, ale nie kopiując. Zwróć też również uwagę na to, żeby nie powielać treści wewnątrz własnego sklepu. Aby mieć pewność, że Google Cię o to nie posądzi, stosuj linki kanoniczne. Więcej o nich przeczytasz tutaj.

Poniższy przykład ukazuje powielone treści (oznaczone w ramkach).

7. Adresy URL

Adresy URL to zwyczajnie adresy stron widoczne w pasku adresu przeglądarki i wynikach wyszukiwania, na przykład:

https://premiumads.pl/co-robimy-najlepiej/pozycjonowanie/.

Obecnie większość właścicieli witryn stosuje się do polityki tworzenia “przyjaznych adresów URL”. Jaka jest różnica pomiędzy “przyjaznym”, a “nieprzyjaznym” adresem?

Przyjazny 🙂 www.premiumads.pl/serwus/

Nieprzyjazny 🙁 www.premiumads.pl/kjh453h$#$%v$%#$G%-15jg

Weźmy na przykład adres: https://premiumads.pl/serwus/.

Składa się z:

  • https – nazwa protokołu
  • www – nazwa usługi internetowej
  • premiumads – domena
  • pl – rozszerzenie
  • serwus – ścieżka

Przechodząc ze strony do kolejnych podstron, do adresu dodawane są kolejne znaki, co nazywamy ścieżką URL. Ta właśnie ścieżka powinna być “przyjazna”, to znaczy posiadać następujące składniki:

  • Słowa tworzące logiczną całość
  • Kluczowe frazy (w granicach rozsądku bo Google może nałożyć karę za spam)
  • Prosta struktura katalogów, czyli możliwie krótkie i intuicyjne ścieżki
  • Słowa oddzielone myślnikami

Ponadto nie należy wykorzystywać polskich znaków i wielkich liter, a także wyeliminować wszelkie zbędne składniki. Korzyści z optymalizacji adresów URL być może nie będą spektakularne, ale z pewnością przyczynią się do wyższej pozycji Twojej strony, jak i również przejrzystości, którą docenią Twoi potencjalni klienci.

8. Rich snippets

Rich snippets, czyli fragmenty rozszerzone, pomogą Ci zwiększyć liczbę odwiedzin Twojej witryny (klikalność), a co za tym idzie – pozytywnie wpłyną na pozycjonowanie. Znajdują się obok tagów tytułowych i meta opisów, a więc na liście wyszukiwania Google. Treść rich snippets może zawierać informacje dotyczące produktów: cenę, dostępność lub stan, a także inne dane: opinie klientów, średnie oceny albo datę wydarzenia.

Technicznie, rich snippets zbudowane są z danych strukturalnych. Są to specjalne znaczniki, które pozwalają robotom Google zrozumieć, co znajduje się na stronie internetowej. Rich snippets muszą być więc napisane tak, że zrozumieją je zarówno ludzie, jak i wyszukiwarka.

Dla kogo?

Rich snippets najbardziej rekomendowane są sklepom internetowym. Pojawiające się w wyszukiwarce Google opinie przyciągają wzrok klientów i sprawiają, że klienci często “klikają”. Po implementacji, wyniki pojawiają się bardzo szybko – jest to kwestia kilku dni. Aby mieć większą pewność co do efektów, warto przetestować Snippety tutaj.

9. Linki przychodzące (offsite)

Linki przychodzące to odnośniki, które przekierowują użytkowników bezpośrednio na Twoją domenę. Jest to offsite i jednocześnie jeden z najważniejszych elementów pozycjonowania stron. Jeżeli dobrze to zrobisz, może przynieść Ci dużo korzyści. Trzeba jednak uważać, bo linkując witrynę w nieodpowiednich miejscach możesz wyrządzić więcej szkody, niż pożytku. Dwa poniższe przykłady pomogą Ci zobrazować istotę linkowania zewnętrznego.

Przykład 1 (poprawne pozycjonowanie)

Wyobraź sobie, że idziesz przez miasto. Najpierw widzisz baner firmy sprzedającej odzież, który przykuwa Twoją uwagę. Potem wchodzisz do ulubionej kawiarni i dostrzegasz ulotki tej samej firmy. Teraz myślisz o niej, bo sprzedaje produkt, który akurat kilka dni temu chciałeś kupić. Następnego dnia na imprezie u znajomego ktoś poleca tę właśnie markę. Co robisz? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zainteresujesz się zakupem.

Przykład 2 (niepoprawne pozycjonowanie)

Jedziesz autem do innego miasta i po drodze mijasz duży baner firmy reklamującej materiały biurowe, ale słabo go widać. Za jakiś czas kolejny, w równie mało widocznym miejscu. Nawet jeżeli to przedsiębiorstwo produkuje dobrej jakości produkty, ma niewielkie szanse na rozwój. Powinno reklamować się w miejscach, w których przebywają potencjalni klienci.

Jeżeli linki do Twojej witryny znajdują się w odpowiednich miejscach (znanych, odwiedzanych i renomowanych witrynach), będzie to pozytywnie wpływało na pozycjonowanie strony. Jeżeli będą to witryny tematycznie zbliżone do Twojej strony – efekty będą rewelacyjne. Google bacznie obserwuje Twoje działania. Niewątpliwie doceni Twój wysiłek.

Zamieszczanie dużych ilości linków do Twojej strony w miejscach mało popularnych (sztucznie wykreowanych) jest sprzeczne z polityką Google. Gdy linki pojawiają się i znikają, istnieje duże ryzyko, że dostaniesz bana (filtr), on z kolei znacząco obniży Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Wniosek jest prosty. Celem jest dążenie do uzyskania JAKOŚCI, a nie ILOŚCI.

Nasuwa się więc pytanie: Gdzie zamieścić linki przekierowujące? Poniżej przykłady:

  • katalogi stron – są to serwisy, na których można znaleźć informacje o różnych witrynach: krótki opis, słowa kluczowe i linki przychodzące. Takich katalogów jest bardzo wiele. Można znaleźć płatne i darmowe, mono- i wielotematyczne, znane i te mniej rozpoznawalne.
  • serwisy presell pages – znajdują się w nich krótkie artykuły i wpisy blogowe, a także linki przychodzące. Celem jest otoczenie linków unikalną treścią. Większość takich serwisów jest “opuszczona”, ale odnajdziemy też skrupulatnie moderowane.
  • zaplecza pozycjonerskie – bardziej zaawansowane źródło linków w postaci specjalnie stworzonej strony, podobnej tematycznie do właściwej. Istotne jest, aby treść była ciekawa i szczegółowa. Można ją stworzyć samemu lub zlecić profesjonalistom.
  • system wymiany linków – na polskim rynku istnieje kilka firm, które umożliwiają podpięcie się pod system wymiany linków. Działa to na zasadzie specjalnego skryptu, dzięki któremu na jednej stronie wyświetlają się linki przekierowujące.
  • pozycja na innej witrynie – często najbardziej wartościowym i korzystnym rozwiązaniem będzie po prostu zakup odnośników na innych stronach w internecie, tak jak kupuje się reklamy.
  • social media – coraz większe znaczenie ma umieszczanie linków na portalach społecznościowych, w komentarzach czy na profilach, jednak głównie zwiększa to ruch na stronie, nie samą pozycję w wyszukiwarce.

Co dalej? Analiza linków przychodzących.

Samo zamieszczenie linków w odpowiednich miejscach to nie koniec. Niezbędna jest systematyczna analiza linków przychodzących. Powinien być to święty obowiązek każdej osoby zajmującej się SEO w danej firmie. Dlaczego? Co dzięki temu zyskujesz?

  • Dowiesz się, gdzie konkurencja zamieszcza linki przekierowujące. Wybierając danego konkurenta do porównania, możesz sprawdzić ilość linków przychodzących oraz ich jakość i pochodzenie. Te informacje pozwolą Ci podjąć odpowiednie, przemyślane kroki.
  • Sprawdzisz co jest skuteczne, a co nie. Algorytmy wyszukiwarek cały czas się zmieniają i trzeba na bieżąco aktualizować wiedzę. Podstawowym narzędziem do pozyskania danych dotyczących źródeł linków przychodzących jest Google Search Console, ale takich narzędzi jest znacznie więcej, m.in. Senuto, Ahrefs i inne.
  • Powinieneś dbać o odpowiedni wizerunek swojej marki, a niedziałające lub wręcz szkodliwe linki mogą ukazywać ją w złym świetle. Zdarza się, że konkurencja prowadzi działania mające na celu zepsucie Twojej reputacji zarówno przed Twoimi klientami, jak i w oczach Google. Kontrolując linki przychodzące, możesz temu zapobiec
  • Upewnisz się czy linki mają naturalny profil, tzn. użytkownik czegoś szuka i jest przekierowany do adekwatnej tematycznie witryny. Dzięki temu możemy osiągnąć pozycjonowanie naturalne, które jest lepiej punktowane przez algorytm wyszukiwarki, a poza tym częściej “klikane” przez potencjalnego klienta (bo wyglądają przyjaźniej).

10. Pozycjonowanie w Google Maps

Pozycjonowanie Google Maps to sposób skierowany do tych, którzy prowadzą swoją działalność i lokalnie. To prosta i skuteczna metoda, którą można łatwo wprowadzić w życie. Google Maps jest jednym z najchętniej i najczęściej wykorzystywanych narzędzi, jakie zostały stworzone przez Google. Korzystają z niego miliony użytkowników, a więc potencjał automatycznie jest ogromny.

Pozycjonowanie Google Maps – przykład

Wyobraź sobie, że jesteś ze swoją drugą połówką na wczasach za granicą, w Paryżu. Zwiedzacie miasto, mijają godziny i zrobiliście się głodni. Nie macie pojęcia gdzie zjeść obiad. Możecie wejść do przypadkowej restauracji, ale w Paryżu jesteście po raz pierwszy i chcecie, aby to było coś specjalnego. Nie macie tu znajomych. W takiej sytuacji, jednym z pierwszych miejsc poszukiwania pomocy jest internet. Wyniki z Google Maps wyświetlają się na górze. Jest to świetne narzędzie, przede wszystkim dlatego, że pokazuje lokalizację i opinie, a także godziny otwarcia i słowa klucze.

Chyba każdy wie czym jest Google Maps, a to niewątpliwy znak, że każda działalność z fizycznym punktem powinna być tam obecna. Tak jak zademonstrowaliśmy na powyższym przykładzie, pokazując w Mapach Google swoją firmę, dajesz szansę klientowi (potencjalnie z całego świata) na odnalezienie Twojego biznesu, jednocześnie budując silną pozycję witryny w internecie. W efekcie masz kolejny element wpływający na pozycjonowanie firmy w Google.

Podsumowanie

Pozycjonowanie sklepów z pewnością nie należy do rzeczy prostych. Będziesz potrzebował dużej dawki wiedzy i nie mało czasu żeby osiągnąć sukces. Koszty pozycjonowania strony to również element, który musisz wziąć pod uwagę. Jeżeli nie zajmujesz się na co dzień SEO, być może skorzystasz z profesjonalnej pomocy np. agencji marketingowej. Wynagrodzenie specjalistów w tej dziedzinie może być wyliczone na podstawie wykonanej pracy, bądź za efekt. Często jest to połączenie tych dwóch wariantów, czyli pozycjonowanie za efekt + podstawa wynagrodzenia.

W związku z tym, że marketing jest bardzo szerokim pojęciem, należy uważać na agencje, w których jeden “specjalista” zajmuje się wszystkim. Tanie pozycjonowanie raczej nie będzie skuteczne, nie na dłuższą metę. Pozycjonowanie stron (a przede wszystkim sklepów) wymaga wiedzy, doświadczenia i czasu.

Powiedz serwus Danielowi, to nasz New Business Specialist

telefon

Powiedz serwus Danielowi, to nasz New Business Specialist

Jak oceniasz tę stronę?