Przejdź na Google Analytics 42023-06-26T14:05:59+02:00

Wkrótce Google Analytics Universal przestanie zbierać dane!

  • To idealny moment aby przejść na nową usługę Analytics 4
  • Przygotować stronę lub sklep do nowego sposobu mierzenia
  • Zapoznać się z nowymi raportami

nasi klienci

Co to jest Google Analytics 4?

Google Analytics 4 to najnowsza wersja Google Analytics. Ujednolica i konsoliduje śledzenie aplikacji i sieci, dzięki czemu dane mogą być analizowane na różnych platformach.

  • Śledzenie różnych urządzeń i zasobów oparte na sztucznej inteligencji

    • Algorytmy uczenia maszynowego dla lepszej analizy danych
    • Ulepszone śledzenie użytkowników na wielu urządzeniach
  • Zbieraj dane zgodnie z RODO

    • Zbieranie danych jest teraz zgodne z RODO
    • Więcej ustawień prywatności
  • I wiele innych, nowych funkcji…

    • Wiele nowych raportów i zupełnie nowe centrum analiz
    • W przypadku niekompletnych danych GA4 uzupełnia brakujące dane za pomocą modelowania danych

Szkolenie dedykowane

w Twojej Firmie

Nauczę Twój zespół reklamy w Google.

Już ponad 420 firm takich jak Twoja skorzystało z mojego doświadczenia aby podnieść wyniki i zoptymalizować koszty marketingu.

premiumads – Twój partner Google we wdrożeniu Analytics 4

Służymy radą we wszystkich kwestiach związanych z Google Analytics 4. Oto lista oferowanych przez nas usług:

Dlaczego warto wybrać GA4 zamiast Universal Analytics?

Google Analytics 4 (GA4) ma wiele zalet w porównaniu z poprzednią wersją Universal Analytics (UA). Podsumowując, GA4 to dobra opcja na przyszłość.

Przekonaj się, co ma do zaoferowania Google Analytics 4!

Jako partner Google udostępniamy Ci oficjalne demo Google Analytics. Dane na koncie pochodzą z oficjalnego sklepu z gadżetami Google Merchandise Store oraz gry „Flood-It!”.

wymagane jest konto Google

Nasz zespół ekspertów analityki jest gotowy do pomocy

Zuzanna Kraus

  • właścicielka certyfikatów Google

  • specjalizuje się w e-commerce

  • w wolnym czasie uwielbia zwiedzać Europę

  • swoje opanowanie i kreatywność zawdzięcza regularnej praktyce jogi

Maciej Wiśniewski

  • ponad 10 lat w branży marketingu internetowego
  • trener Google Ads i Analytics, wykładowca WSAiB, WSB, UG
  • zakochany w nowym aucie elektrycznym, którego możliwości testuje na torze
  • w wolnym czasie rozwija się w roli perkusisty

Q&A czyli często zadawane pytania

Często pojawiają się pytania dotyczące Google Analytics 4, ponieważ jest to nowe narzędzie. Odpowiemy na nie za Ciebie.
Masz dodatkowe pytanie? Zadaj je pod listą.

Co to jest Google Analytics 4 (GA4)?2022-04-01T12:21:02+02:00

Google Analytics 4 to najnowsza standardowa wersja Google Analytics, a tym samym najbardziej wszechstronne narzędzie do śledzenia ruchu na stronie internetowej oraz z aplikacji od Google. Jest bezpłatny dla większości użytkowników, ale musi zostać skonfigurowany przez programistę. Ponieważ w tej wersji są setki nowych funkcji, ważne jest, aby zasięgnąć porady eksperta, jak ją skonfigurować, aby jak najlepiej wykorzystać ją w swojej firmie.

Dlaczego powinienem teraz przełączyć się na Google Analytics 4?2022-04-01T12:21:30+02:00

W przypadku nowych serwisów decyzja jest łatwa. Jednak nawet w przypadku witryn, które już korzystają z Universal Analytics, przejście na GA4 jest użyteczną inwestycją, ponieważ Analytics Universal zostanie wycofane 1 lipca 2023 r. Dzięki wcześniejszemu przełączeniu można utworzyć kopię zapasową większej liczby danych historycznych, ponieważ migracja nie jest opcją. Ponadto w Premiumads wdrażamy rozwiązanie umożliwiające równoległe uruchamianie obu wersji Google Analytics, zbierając dane w nowym systemie bez wpływu na istniejące.

Jakie są zalety GA4 w porównaniu z Universal Analytics?2022-04-01T12:27:49+02:00

Google Analytics 4 (GA4) ma większy zestaw funkcji i jest lepiej przygotowany na przyszłość. Wiele funkcji, które były dostępne tylko dla klientów premium w poprzednich wersjach, takich jak BigQuery, jest odblokowanych dla wszystkich użytkowników GA4. Śledzenie na różnych urządzeniach stało się znacznie dokładniejsze dzięki sztucznej inteligencji i może oferować lepsze dane. Ponieważ GA4 przyjmuje podejście skoncentrowane na prywatności, zgodnie z RODO, zebrane dane są bardziej precyzyjne. Ale największą zaletą jest to, że Google aktywnie rozwija GA4, a wsparcie dla Universal Analytics zostanie wkrótce wycofane.

Czy są już dostępne wtyczki WordPress dla GA4?2022-04-01T11:34:18+02:00

Prawie wszystkie popularne wtyczki obsługują zarówno GA4, jak i Universal Analytics. Skontaktuj się z nami, sprawdzimy czy w Twoim przypadku możliwa jest implementacja z wtyczką lub czy wskazana jest instalacja z Google Tag Manager.

Czym różni się kod śledzenia Google Analytics między GA4 a Universal Analytics?2022-04-01T11:35:11+02:00

Obie wersje używają globalnego tagu witryny (gtag.js). Identyfikator śledzenia z Universal Analytics ma postać UA-********-*, podczas gdy Google Analytics 4 ma strukturę G-**********. Dzięki temu możesz zobaczyć, której wersji używasz obecnie w swojej witrynie.

Czy muszę usunąć moją usługę Google Analytics, aby korzystać z GA4?2022-04-01T11:35:58+02:00

Możliwe jest równoległe uruchamianie obu narzędzi. W ten sposób można utrzymać istniejące procesy bez konieczności rezygnacji z zalet GA4. Zapewniamy kompetentne wsparcie przy tworzeniu systemu śledzenia równoległego.

Czy Google Analytics 4 jest nadal w wersji beta?2022-04-01T11:36:52+02:00

Nie, Google Analytics 4 to oficjalna wersja, która jest zdecydowanie zalecana przez Google w przypadku nowych instalacji. Wszystkie funkcje działają i mają pełne wsparcie od Google.

Czy mogę samodzielnie wdrożyć Google Analytics 4?2022-04-01T11:40:23+02:00

Tak, ale musisz wziąć pod uwagę swoje umiejętności techniczne, złożoność witryny i oczekiwania dotyczące tego, co planujesz osiągnąć dzięki Google Analytics 4. Skontaktuj się ze swoim zespołem IT lub zleć wdrożenie Analytics 4 specjalistom z Premiumads.

Jak Premiumads może pomóc w Google Analytics 4?2022-04-01T11:41:39+02:00

Jesteśmy specjalistami we wszystkich tematach związanych z Google Analytics 4. Jako partner Google, nasz certyfikowany zespół Google Analytics możemy pomóc Ci we wdrażaniu, migracji, debugowaniu, raportowaniu, handlu elektronicznym i wielu innych sprawach. Napisz do nas, aby umówić się na bezpłatną wstępną konsultację.

Jak mogę wyeksportować dane z mojej usługi Universal Analytics?2022-04-01T11:44:01+02:00

Dane z usługi Universal Analytics możesz obecnie eksportować na kilka sposobów. Poszczególne raporty możesz eksportować do takich formatów: CSV, TSV, TSV dla programu Excel, Excel (XLSX), Arkusze Google, PDF.
Dane możesz eksportować za pomocą interfejsu API do raportowania Google Analytics.
Klienci korzystający z Google Analytics 360 mogą też eksportować dane do BigQuery.

Czy zmiana na GA4 ma wpływ na moje kampanie Google Ads?2022-04-01T11:47:17+02:00

Jeśli Twoja usługa Universal Analytics nie jest połączona z kontem Google Ads, ta zmiana nie wpłynie na konto Google Ads. Jeśli jednak usługę Universal Analytics masz połączoną z kontami Google Ads, po 1 lipca 2023 r. dane Universal Analytics przestaną trafiać do Google Ads (po 1 października 2023 r. w przypadku usług w Analytics 360). Może to mieć wpływ na Twoje kampanie Google Ads, jeśli:

  • ustalasz stawki za cele lub transakcje e-commerce zaimportowane z Universal Analytics,
  • korzystasz w kampaniach z listy odbiorców Universal Analytics,
  • importujesz dane witryny z Universal Analytics.

Zalecamy przeniesienie połączonych kont Google Ads z usługi Universal Analytics do usługi Google Analytics 4. Następnie musisz zaimportować konwersje Google Analytics 4 (w przypadku ustalania stawek) lub dodać do kampanii bądź grupy reklam listy odbiorców Google Analytics 4 (w przypadku remarketingu).

Jeśli masz dodatkowe pytania o to, jak ta zmiana może wpłynąć na Twoje kampanie Google Ads, skontaktuj się z nami.

Ile kosztuje wdrożenie Google Analytics 4?2022-04-01T12:39:01+02:00

Wycena wdrożenia GA4 przygotowywana jest indywidualnie w zależności od Twojego biznesu oraz wymagań. Skontaktuj się z nami aby uzyskać więcej szczegółów.

Mam zainstalowany na stronie Google Tag Manager. Czy to wystarczy?2022-04-01T12:04:32+02:00

Google Tag Manager jest potężnym narzędziem, dzięki któremu możesz zminimalizować kontakt z Twoim działem IT oraz odbierać od strony zaawansowane reakcje. GTM znacznie upraszcza proces wdrożenia GA4. Skontaktuj się z nami, wspólnie przeanalizujemy wdrożenie GTM oraz wdrożymy GA4.

Do 1 lipca 2023 r. jest jeszcze dużo czasu, po co się śpieszyć?2022-04-01T12:40:54+02:00

To prawda, jednak abyś miał czas zapoznać się z nowym narzędziem, nowymi raportami oraz zebrał odpowiednio dużo dobrych danych sugerujemy aby ten proces rozpocząć jak najszybciej. Za rok będziesz mieć już roczny zbiór dobrych danych. Jest to idealny czas, zaplanować przejście na GA4.

Co jest niezbędne do wdrożenia GA4?2022-04-01T13:16:37+02:00

Aby poprawnie wdrożyć GA4 do Twojej strony lub sklepu musisz posiadać dostęp do panelu administracyjnego. Zazwyczaj wdrożenie GA4 związane jest z dodaniem nowych kodów śledzenia. W wyjątkowych sytuacjach może okazać się, że niezbędna będzie pomoc dewelopera lub zakup wtyczki do strony.

Mam sklep internetowy, moje konwersje są importowane z Analytics do Google Ads. Czy po 1 lipca w Google Ads nie będę mieć danych o sprzedaży?2022-04-04T12:16:05+02:00

Na początek zapoznaj się z artykułem “Importowanie konwersji do Google Ads z Google Analytics. Dlaczego tego nie robić?“, który jest dostępny na premiumblog. Po 1 lipca 2023 r. dane sprzedaży przestaną być eksportowane do Google Ads. Najlepszym rozwiązaniem jest wdrożenie dynamicznych list remarketingu oraz konwersji bezpośrednio do sklepu z Google Ads wykorzystując kody Google Ads. Skontaktuj się z nami.

Jak oceniasz tą stronę?

4.7/5 - 115 głosów

Masz pytania odnoście GA4?
Zadzwoń lub napisz.

Maciej Wiśniewski

Trener Google Ads

5.0 130 reviews

  • Avatar Piotr Stępień ★★★★★ 4 weeks ago
    Świetne szkolenie, indywidualne podejście, ogromna dawka wiedzy, gorąco polecam!

“W świecie współczesnego biznesu to jałowe być twórczym, oryginalnym myślicielem, jeśli nie umiesz sprzedać swojej kreatywności.”

David Ogilvy

Porozmawiajmy o Analytics 4