Agencja Premiumads pomogła nam prawidłowo skonfigurować Google Analytics. Teraz wiemy, w jaki sposób zachowują się osoby odwiedzające witrynę EXPERYMENTU. Zwiększenie budżetu na kampanię reklamową o zaledwie 30% przełożyło się na wzrost ilości odwiedzin osób nie pytających o naszą markę aż o 162%, w tym 78% były to osoby, które jeszcze nigdy nie odwiedziły strony EXPERYMENTU.

Jakub Łasek

Specjalista ds. PR i Marketingu

Cele

  • Poprawne wdrożenie Google Tag Manager oraz Google Analytics
  • Stworzenie list remarketingu wyszukiwania oraz sieci reklamowej
  • Wzrost ilości odwiedzin z reklamy
  • Wzrost zaangażowania osób odwiedzających witrynę
  • Wzrost ilości sprzedanych biletów na wystawę

Realizacja

Etap 1 – Analityka internetowa

Konfiguracja Google Tag Manager polegała na odbieraniu od witryny informacji o zachowaniach użytkowników, takich jak:

  • kliknięcia w każdy numer telefonu
  • kliknięcia w każdy adres e-mail
  • zapisu do newslettera
  • informacji o transakcjach i numerach zamówień

Konfiguracja Google Analytics polegała na:

  • stworzeniu odrębnych widoków dla każdej z domen
  • wdrożeniu filtrowania poszczególnych widoków
  • konfiguracji celów (konwersji)
  • utworzenie ścieżki konwersji
  • wykluczeniu ruchu wewnętrznego

Powyższa konfiguracja pomaga w analizie skuteczności działań reklamowych. Ścieżki zaś pokazują, w którym momencie w trakcie transakcji osoba porzuca koszyk. Dane te pozwalają na stworzenie list do remarketingu na osoby, które porzuciły koszyk np. przed dokonaniem płatności.

Etap 2 – Kampania reklamowa.

Przed przygotowaniem kampanii reklamowej przeanalizowaliśmy historię poprzednich działań. Analiza ta pozwoliła nam poznać, w jaki sposób zachowują się osoby z różnych źródeł ruchu oraz odmiennymi zainteresowaniami.

Dodatkowo analiza historii działań marketingowych ograniczyła prawdopodobieństwo wystąpienia błędów przy aktualnej kampanii.

Została ona podzielona na dwa główne źródła ruchu.

Etap 3 – Analiza zewnętrznych kampanii reklamowych.

Centrum Nauki EXPERYMENT poza reklamą w Google prowadzi także inne kampanie: na Facebooku, mailingową oraz reklamę na portalach itp.

Każde z tych źródeł zostało opisane kodami UTM . Pozwalają one na analizę skuteczności poszczególnych grup ruchu.

Etap 4 – Analiza w Google Analytics.

Dla Centrum Nauki EXPERYMENT stworzyliśmy raporty prezentujące kluczowe dane dotyczące zachowań użytkowników w witrynie. Dzięki nim dział marketingu w każdej chwili może przeanalizować aktualny oraz historyczny ruch.

Wyniki

Wzrost odwiedzin z reklamy w Google

Wzrost ilości odwiedzin strony był wynikiem dogłębnej analizy dotychczasowych kampanii reklamowych, a także użytkowników i ich potrzeb.

0%

Wzrost ilości wyświetlonych stron

Zwiększona ilość wyświetleń stron oznaczała zwiększone zainteresowanie ofertą, co wiązało się także z wydłużonym czasem spędzonym na witrynie.

0%

Wzrost ilości odwiedzin nowych osób

Zaobserwowaliśmy także znaczny wzrost ilości nowych użytkowników strony. Oznacza to, że reklama skierowana na nowych klientów zdała egzamin.

0%

Działasz w podobnej branży?

Zobacz dokładnie, co byśmy zrobili, ile byśmy pobrali,
i dlaczego twoi konkurenci mają poważne kłopoty.

“Jeżeli często odwiedzasz lokalną kawiarnię, znają Cię osobiście. Mogą nawet mieć Twoje zamówienie kawy gotowe dokładnie tak, jak lubisz, gdy podchodzisz do lady. Dlaczego tak się nie dzieje w sieci? Dlaczego nie możemy pomóc firmom odtworzyć tego ciepłego i przyjemnego uczucia online?”

Neil Patel
  • Kliknij w cytat, wylosuj kolejny.

Maciej Wiśniewski

właściciel Premiumads