Agencja Premiumads pomogła nam prawidłowo skonfigurować Google Analytics. Teraz wiemy, w jaki sposób zachowują się osoby odwiedzające witrynę EXPERYMENTU. Zwiększenie budżetu na kampanię reklamową o zaledwie 30% przełożyło się na wzrost ilości odwiedzin osób nie pytających o naszą markę aż o 162%, w tym 78% były to osoby, które jeszcze nigdy nie odwiedziły strony EXPERYMENTU.
Jakub Łasek
Specjalista ds. PR i Marketingu
Cele
- Poprawne wdrożenie Google Tag Manager oraz Google Analytics
- Stworzenie list remarketingu wyszukiwania oraz sieci reklamowej
- Wzrost ilości odwiedzin z reklamy
- Wzrost zaangażowania osób odwiedzających witrynę
- Wzrost ilości sprzedanych biletów na wystawę
Realizacja
Etap 1 – Analityka internetowa
Konfiguracja Google Tag Manager polegała na odbieraniu od witryny informacji o zachowaniach użytkowników, takich jak:
- kliknięcia w każdy numer telefonu
- kliknięcia w każdy adres e-mail
- zapisu do newslettera
- informacji o transakcjach i numerach zamówień
Konfiguracja Google Analytics polegała na:
- stworzeniu odrębnych widoków dla każdej z domen
- wdrożeniu filtrowania poszczególnych widoków
- konfiguracji celów (konwersji)
- utworzenie ścieżki konwersji
- wykluczeniu ruchu wewnętrznego
Powyższa konfiguracja pomaga w analizie skuteczności działań reklamowych. Ścieżki zaś pokazują, w którym momencie w trakcie transakcji osoba porzuca koszyk. Dane te pozwalają na stworzenie list do remarketingu na osoby, które porzuciły koszyk np. przed dokonaniem płatności.
Etap 2 – Kampania reklamowa.
Przed przygotowaniem kampanii reklamowej przeanalizowaliśmy historię poprzednich działań. Analiza ta pozwoliła nam poznać, w jaki sposób zachowują się osoby z różnych źródeł ruchu oraz odmiennymi zainteresowaniami.
Dodatkowo analiza historii działań marketingowych ograniczyła prawdopodobieństwo wystąpienia błędów przy aktualnej kampanii.
Została ona podzielona na dwa główne źródła ruchu.
Etap 3 – Analiza zewnętrznych kampanii reklamowych.
Centrum Nauki EXPERYMENT poza reklamą w Google prowadzi także inne kampanie: na Facebooku, mailingową oraz reklamę na portalach itp.
Każde z tych źródeł zostało opisane kodami UTM . Pozwalają one na analizę skuteczności poszczególnych grup ruchu.
Etap 4 – Analiza w Google Analytics.
Dla Centrum Nauki EXPERYMENT stworzyliśmy raporty prezentujące kluczowe dane dotyczące zachowań użytkowników w witrynie. Dzięki nim dział marketingu w każdej chwili może przeanalizować aktualny oraz historyczny ruch.
Działasz w podobnej branży?
Zobacz dokładnie, co byśmy zrobili, ile byśmy pobrali,
i dlaczego twoi konkurenci mają poważne kłopoty.
Neil Patel