Agencja Premiumads pomogła nam prawidłowo skonfigurować Google Analytics. Teraz wiemy, w jaki sposób zachowują się osoby odwiedzające witrynę EXPERYMENTU. Zwiększenie budżetu na kampanię reklamową o zaledwie 30% przełożyło się na wzrost ilości odwiedzin osób nie pytających o naszą markę aż o 162%, w tym 78% były to osoby, które jeszcze nigdy nie odwiedziły strony EXPERYMENTU.

Jakub Łasek

Specjalista ds. PR i Marketingu

Cele

  • Poprawne wdrożenie Google Tag Manager oraz Google Analytics
  • Stworzenie list remarketingu wyszukiwania oraz sieci reklamowej
  • Wzrost ilości odwiedzin z reklamy
  • Wzrost zaangażowania osób odwiedzających witrynę
  • Wzrost ilości sprzedanych biletów na wystawę

Realizacja

Etap 1 – Analityka internetowa

Konfiguracja Google Tag Manager polegała na odbieraniu od witryny informacji o zachowaniach użytkowników, takich jak:

  • kliknięcia w każdy numer telefonu
  • kliknięcia w każdy adres e-mail
  • zapisu do newslettera
  • informacji o transakcjach i numerach zamówień

Konfiguracja Google Analytics polegała na:

  • stworzeniu odrębnych widoków dla każdej z domen
  • wdrożeniu filtrowania poszczególnych widoków
  • konfiguracji celów (konwersji)
  • utworzenie ścieżki konwersji
  • wykluczeniu ruchu wewnętrznego

Powyższa konfiguracja pomaga w analizie skuteczności działań reklamowych. Ścieżki zaś pokazują, w którym momencie w trakcie transakcji osoba porzuca koszyk. Dane te pozwalają na stworzenie list do remarketingu na osoby, które porzuciły koszyk np. przed dokonaniem płatności.

Etap 2 – Kampania reklamowa.

Przed przygotowaniem kampanii reklamowej przeanalizowaliśmy historię poprzednich działań. Analiza ta pozwoliła nam poznać, w jaki sposób zachowują się osoby z różnych źródeł ruchu oraz odmiennymi zainteresowaniami.

Dodatkowo analiza historii działań marketingowych ograniczyła prawdopodobieństwo wystąpienia błędów przy aktualnej kampanii.

Została ona podzielona na dwa główne źródła ruchu.

Etap 3 – Analiza zewnętrznych kampanii reklamowych.

Centrum Nauki EXPERYMENT poza reklamą w Google prowadzi także inne kampanie: na Facebooku, mailingową oraz reklamę na portalach itp.

Każde z tych źródeł zostało opisane kodami UTM . Pozwalają one na analizę skuteczności poszczególnych grup ruchu.

Etap 4 – Analiza w Google Analytics.

Dla Centrum Nauki EXPERYMENT stworzyliśmy raporty prezentujące kluczowe dane dotyczące zachowań użytkowników w witrynie. Dzięki nim dział marketingu w każdej chwili może przeanalizować aktualny oraz historyczny ruch.

Wyniki

Wzrost odwiedzin z reklamy w Google

Wzrost ilości odwiedzin strony był wynikiem dogłębnej analizy dotychczasowych kampanii reklamowych, a także użytkowników i ich potrzeb.

0%

Wzrost ilości wyświetlonych stron

Zwiększona ilość wyświetleń stron oznaczała zwiększone zainteresowanie ofertą, co wiązało się także z wydłużonym czasem spędzonym na witrynie.

0%

Wzrost ilości odwiedzin nowych osób

Zaobserwowaliśmy także znaczny wzrost ilości nowych użytkowników strony. Oznacza to, że reklama skierowana na nowych klientów zdała egzamin.

0%

Działasz w podobnej branży?

Zobacz dokładnie, co byśmy zrobili, ile byśmy pobrali,
i dlaczego twoi konkurenci mają poważne kłopoty.

“Przedsiębiorcy czują presję, by zapełniać kierownicze stanowiska ekspertami z branży. Ich doświadczenie może okazać się wadą, bo myślą o biznesie tak samo jak wszyscy w branży.”

Blake Mycoskie
  • Kliknij w cytat, wylosuj kolejny.

Maciej Wiśniewski

właściciel Premiumads