Czym tak właściwie jest Google Tag Manager? Jakie są jego funkcje? Czym są Tagi, Zdarzenia i Zmienne? Dowiedz się jak działa to narzędzie.

Google Tag Manager – co to takiego?

Google Tag Manager jest to darmowe narzędzie, które umożliwia dodawanie oraz aktualizowanie tagów bez konieczności zmian w kodzie strony. Narzędzie to daje możliwość implementowania tagów z Google Analytics, Google Ads, Facebook Pixel, Pinterest Tag czy kodów remarketingowych.

Google Tag Manager umożliwia w łatwy sposób, bez konieczności znajomości podstaw programowania na śledzenie działań użytkownika witryny poprzez zdefiniowane zdarzenia. Rozwiązanie to pozwala na analizowanie takich działań jak kliknięcie w telefon, kliknięcie w adres e-mail, przewijanie strony, spędzenie czasu na stronie oraz wiele innych. Dzięki temu mechanizmowi można wdrażać analitykę na stronę i w znacznym stopniu odciążyć programistów.

Budowa Google Tag Managera

Chcąc używać Google Tag Manager ważne jest poznanie struktury tego narzędzia. Konto składa się z kontenerów, które zbudowane są z tagów, zdarzeń oraz zmiennych. Dobrze, ale czym są poszczególne elementy?

Kontener są to kody, które instaluje się na stronie lub w aplikacji, które łączą Google Tag Managera z nasza witryną i wyglądają one tak:
kod, który należy umieścić w sekcji “HEAD”

Copy to Clipboard

kod, który należy umieścić w sekcji “BODY”

Copy to Clipboard

Oczywiście oba te kody są indywidualne dla danego konta w Google Tag Manager.

Tagi są to kody umożliwiające przesyłanie danych ze strony, a także zdefiniowanie ID zewnętrznych firm takich jaki Facebook Pixel, Google Analytics czy wiele innych.

Zdarzenia są te elementy, w których określa się reguły jakie muszą zostać spełnione, aby został uruchomiony tag. Regułą może być wysłanie formularza, przejście przez określoną liczbę podstron, kliknięcie w link, a także wiele innych.

Zmienne są to wartości, które zmieniają się w czasie. Wykorzystuje się je do zdefiniowania zdarzeń lub tagów.

Zalety korzystania z Google Tag Managera

Decydując się na korzystanie z Google Tag Managera dostajemy możliwość zrozumiałej oraz szybkiej implementacji tagów. Aby korzystać z tego narzędzia nie potrzebna nam wiedza programistyczna, dzięki czemu każdy w łatwy sposób jest w stanie nauczyć się obsługi panelu. System daje użytkownikom możliwość skorzystania z gotowych szablonów ułatwiających wdrażanie tagów Google oraz wielu innych firm. Ponadto Google Tag Manager daje możliwość przetestowania wdrażanych kodów przed ich publikacją, dzięki czemu użytkownicy mają pewność, że wszystko działa w taki sposób w jaki to przewidywali.
Czy warto korzystać z Google Tag Managera? Uważam, że jak najbardziej tak. Warto przede wszystkim przetestować możliwości tego narzędzia i na własnej skórze przekonać się czy takie rozwiązanie jest dla nas odpowiednie.

5/5 - 1 głosów

Autor: Klaudia

Jak oceniasz mój artykuł?

5/5 - 1 głosów

Przeczytaj powiązane artykuły

Spójrz w oczy naszej ofercie marketingowej… To nie zobowiązuje.

Zobacz dokładnie, co możemy dla Ciebie zrobić, ile za to zapłacisz i dlaczego Twoi konkurenci mają poważne kłopoty.

Wypełnij formularz, aby dowiedzieć się więcej.

“Jeśli masz więcej kasy niż mózgu, skup się na outbound marketingu. Jeśli masz więcej mózgu niż kasy, zajmij się inbound marketingiem.”

Guy Kawasaki

    Maciej Wiśniewski

    właściciel Premiumads
    +48 691-691-041
    serwus@premiumads.pl
    Dziękuję! Skontaktuję się z Tobą. Zazwyczaj zajmuje to nam 1 dzień roboczy.
    Twoja wiadomość nie została wysłała.