Czym tak właściwie jest Google Tag Manager? Jakie są jego funkcje? Czym są Tagi, Zdarzenia i Zmienne? Dowiedz się jak działa to narzędzie.
Google Tag Manager – co to takiego?
Google Tag Manager jest to darmowe narzędzie, które umożliwia dodawanie oraz aktualizowanie tagów bez konieczności zmian w kodzie strony. Narzędzie to daje możliwość implementowania tagów z Google Analytics, Google Ads, Facebook Pixel, Pinterest Tag czy kodów remarketingowych.
Google Tag Manager umożliwia w łatwy sposób, bez konieczności znajomości podstaw programowania na śledzenie działań użytkownika witryny poprzez zdefiniowane zdarzenia. Rozwiązanie to pozwala na analizowanie takich działań jak kliknięcie w telefon, kliknięcie w adres e-mail, przewijanie strony, spędzenie czasu na stronie oraz wiele innych. Dzięki temu mechanizmowi można wdrażać analitykę na stronę i w znacznym stopniu odciążyć programistów.
Budowa Google Tag Managera
Chcąc używać Google Tag Manager ważne jest poznanie struktury tego narzędzia. Konto składa się z kontenerów, które zbudowane są z tagów, zdarzeń oraz zmiennych. Dobrze, ale czym są poszczególne elementy?
Kontener są to kody, które instaluje się na stronie lub w aplikacji, które łączą Google Tag Managera z nasza witryną i wyglądają one tak:
kod, który należy umieścić w sekcji “HEAD”
kod, który należy umieścić w sekcji “BODY”
Oczywiście oba te kody są indywidualne dla danego konta w Google Tag Manager.
Tagi są to kody umożliwiające przesyłanie danych ze strony, a także zdefiniowanie ID zewnętrznych firm takich jaki Facebook Pixel, Google Analytics czy wiele innych.
Zdarzenia są te elementy, w których określa się reguły jakie muszą zostać spełnione, aby został uruchomiony tag. Regułą może być wysłanie formularza, przejście przez określoną liczbę podstron, kliknięcie w link, a także wiele innych.
Zmienne są to wartości, które zmieniają się w czasie. Wykorzystuje się je do zdefiniowania zdarzeń lub tagów.
Zalety korzystania z Google Tag Managera
Decydując się na korzystanie z Google Tag Managera dostajemy możliwość zrozumiałej oraz szybkiej implementacji tagów. Aby korzystać z tego narzędzia nie potrzebna nam wiedza programistyczna, dzięki czemu każdy w łatwy sposób jest w stanie nauczyć się obsługi panelu. System daje użytkownikom możliwość skorzystania z gotowych szablonów ułatwiających wdrażanie tagów Google oraz wielu innych firm. Ponadto Google Tag Manager daje możliwość przetestowania wdrażanych kodów przed ich publikacją, dzięki czemu użytkownicy mają pewność, że wszystko działa w taki sposób w jaki to przewidywali.
Czy warto korzystać z Google Tag Managera? Uważam, że jak najbardziej tak. Warto przede wszystkim przetestować możliwości tego narzędzia i na własnej skórze przekonać się czy takie rozwiązanie jest dla nas odpowiednie.
Autor: Klaudia
Jak oceniasz mój artykuł?
Przeczytaj powiązane artykuły
Spójrz w oczy naszej ofercie marketingowej… To nie zobowiązuje.
Zobacz dokładnie, co możemy dla Ciebie zrobić, ile za to zapłacisz i dlaczego Twoi konkurenci mają poważne kłopoty.
Wypełnij formularz, aby dowiedzieć się więcej.
Albert Einstein