Czym tak właściwie jest Google Tag Manager? Jakie są jego funkcje? Czym są Tagi, Zdarzenia i Zmienne? Dowiedz się jak działa to narzędzie.

Google Tag Manager – co to takiego?

Google Tag Manager jest to darmowe narzędzie, które umożliwia dodawanie oraz aktualizowanie tagów bez konieczności zmian w kodzie strony. Narzędzie to daje możliwość implementowania tagów z Google Analytics, Google Ads, Facebook Pixel, Pinterest Tag czy kodów remarketingowych.

Google Tag Manager umożliwia w łatwy sposób, bez konieczności znajomości podstaw programowania na śledzenie działań użytkownika witryny poprzez zdefiniowane zdarzenia. Rozwiązanie to pozwala na analizowanie takich działań jak kliknięcie w telefon, kliknięcie w adres e-mail, przewijanie strony, spędzenie czasu na stronie oraz wiele innych. Dzięki temu mechanizmowi można wdrażać analitykę na stronę i w znacznym stopniu odciążyć programistów.

Budowa Google Tag Managera

Chcąc używać Google Tag Manager ważne jest poznanie struktury tego narzędzia. Konto składa się z kontenerów, które zbudowane są z tagów, zdarzeń oraz zmiennych. Dobrze, ale czym są poszczególne elementy?

Kontener są to kody, które instaluje się na stronie lub w aplikacji, które łączą Google Tag Managera z nasza witryną i wyglądają one tak:
kod, który należy umieścić w sekcji “HEAD”

Copy to Clipboard

kod, który należy umieścić w sekcji “BODY”

Copy to Clipboard

Oczywiście oba te kody są indywidualne dla danego konta w Google Tag Manager.

Tagi są to kody umożliwiające przesyłanie danych ze strony, a także zdefiniowanie ID zewnętrznych firm takich jaki Facebook Pixel, Google Analytics czy wiele innych.

Zdarzenia są te elementy, w których określa się reguły jakie muszą zostać spełnione, aby został uruchomiony tag. Regułą może być wysłanie formularza, przejście przez określoną liczbę podstron, kliknięcie w link, a także wiele innych.

Zmienne są to wartości, które zmieniają się w czasie. Wykorzystuje się je do zdefiniowania zdarzeń lub tagów.

Zalety korzystania z Google Tag Managera

Decydując się na korzystanie z Google Tag Managera dostajemy możliwość zrozumiałej oraz szybkiej implementacji tagów. Aby korzystać z tego narzędzia nie potrzebna nam wiedza programistyczna, dzięki czemu każdy w łatwy sposób jest w stanie nauczyć się obsługi panelu. System daje użytkownikom możliwość skorzystania z gotowych szablonów ułatwiających wdrażanie tagów Google oraz wielu innych firm. Ponadto Google Tag Manager daje możliwość przetestowania wdrażanych kodów przed ich publikacją, dzięki czemu użytkownicy mają pewność, że wszystko działa w taki sposób w jaki to przewidywali.
Czy warto korzystać z Google Tag Managera? Uważam, że jak najbardziej tak. Warto przede wszystkim przetestować możliwości tego narzędzia i na własnej skórze przekonać się czy takie rozwiązanie jest dla nas odpowiednie.

Autor: Klaudia

Jak oceniasz mój artykuł?

Przeczytaj powiązane artykuły

Spójrz w oczy naszej ofercie marketingowej… To nie zobowiązuje.

Zobacz dokładnie, co możemy dla Ciebie zrobić, ile za to zapłacisz i dlaczego Twoi konkurenci mają poważne kłopoty.

Wypełnij formularz, aby dowiedzieć się więcej.

“Wzrastasz dzięki wykorzystaniu swoich mocnych stron, a nie oswajaniu słabości.”

Alan Weiss

    Maciej Wiśniewski

    właściciel Premiumads
    +48 691-691-041
    serwus@premiumads.pl
    Dziękuję! Skontaktuję się z Tobą. Zazwyczaj zajmuje to nam 1 dzień roboczy.
    Twoja wiadomość nie została wysłała.